طرز تهیه چای سیب یک دمنوش خوشمزه و سالم با خواص فراوان

طرز تهیه چای سیب

طرز تهیه چای سیب تازه برای لاغری در طب سنتی دمنوش سیب خواص چای سیب در طب سنتی xvc jidi  hd sdf

چای سیب که با نام دمنوش سیب هم شناخته می شود یکی از انواع دمنوش های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است. این چای خوشمزه علاوه بر اینکه دارای عطر و طعم بسیار خوشایندی می باشد، دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن است. برای تهیه این چای خوشمزه ابتدا باید سیب ها را با روش هایی که در این دستور مرور می کنیم خشک کنیم، سپس مانند دم کردن چای انرا دم کنیم و به صورت داغ یا سرد سرو کنیم. این چای را می توانیم با طعم های متنوعی مثل دارچینی، زنجبیلی و … درست کنیم که بستگی به ذائقه و سلیقه خودمان دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چای سیب
سیب رسیدهبه تعداد دلخواه
چوب دارچین (اختیاری)1 تکه
عسل (اختیاری)به مقدار دلخواه

دستور تهیه چای سیب

مرحله اول

برای تهیه چای سیب خوشمزه و سالم خانگی ابتدا سیب ها را می شوییم و با همان پوست روی سیب ها را رنده درشت می کنیم تا آب نیندازند. سینی فر را بیرون می آوریم و سیب ها را کف سینی می ریزیم.

مرحله دوم

با پشت قاشق آن ها را داخل سینی پخش می کنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا با کمترن درجه فر سیب ها خشک شوند.(30 درجه خوبه) البته می توانید روی بخاری یا شوفاژ نیز پارچه ای تمیز پهن کنید.

مرحله سوم

در این مرحله سیب های رنده شده را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم تا با شعله کم بخاری خشک شوند. توجه داشته باشید که باید هر چند ساعت یکبار سیب ها را با قاشق جابه جا کنیم تا کاملا به صورت یکدست شوند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه سیب ها خشک شدند اجازه می دهیم تا داخل فر کمی برشته نیز شوند تا رنگ چای زمان دم کشیدن خوش رنگ تر شود. رنگ سیب ها بعد از برشته شدن رنگ قهوه ای مایل به قهوه ای تیره نزدیک است.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب های خشک شده را داخل شیشه ای می ریزیم و درب آن را می بندیم و در جای خشک و خنک به مدت 1 سال می توانید نگهداری کنید. برای درست کردن چای نیز 1 قاشق غذاخوری از سیب خشک را داخل قوری می ریزیم.

مرحله ششم

سپس روی آن 1 لیوان آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت 15 تا 20 دقیقه خوب دم بکشد و خوش رنگ شود. می توانید برای عطر بهتر نیز یک تکه کوچک دارچین به همراه عسل نیز اضافه کنید.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.