طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی

طرز تهیه ترشی بادمجان کبابی شمالی با رب انار با تمر هندی مجلسی نی نی سایت xvc jidi jvad fhnl hk  fhfd

ترشی بادمجان کبابی یکی از انواع ترشی های خوشمزه پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این ترشی خوشمزه را می توانیم فقط با باددمجان درست کنیم یا مانند این دستور از سبزیجات و مواد دیگری هم برای خوشمزه تر شدن ترشی استفاده کنیم. ترشی بادمجان کبابی از معروف ترین ترشی های استان های شمالی کشورمان می باشد که می توانیم مانند دیگر ترشی ها آنرا در کنار غذاهای پلویی و غذاهی سنتی سرو کنیم. مقدار و نوع ادویه ها هم اختیاری می باشد و می توانیم نسبت به ذائقه ادویه ها را کم و زیاد کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی بادمجان کبابی
بادمجان1.5 کیلوگرم
گوجه فرنگی2 عدد
سرکه انگور1.5 لیوان
سیر5 حبه
فلفل تند4 عدد
سبزیجات معطر خرد شده1 پیمانه
گلپر آسیاب شده1 قاشق مرباخوری
سیاه دانه1 قاشق چایخوری
نمک1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه ترشی بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان کبابی خوشمزه شمالی ابتدا سبزی ها که شامل نعناع، ریحون، گشنیز، ترخون و جعفری است را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

مرحله دوم

بعد روی تخته آشپزخانه با چاقو تیز آن ها را ریز ساطوری می کنیم و یا داخل خردکن می ریزیم و خرد شده تحویل می گیریم. بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی اجاق گاز با پوست بادمجان ها را کبابی می کنیم.

مرحله سوم

بعد گوجه فرنگی ها را روی حرارت کبابی می کنیم و آنوقت آن ها را داخل ظرفی قرار می دهیم و درب ظرف را می گذاریم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه استراحت کنند. سپس سیرها را پوست می گیریم و می شوییم.

مرحله چهارم

در ادامه سیرها را روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل تندها را نیز می شوییم و روی تخته ریز خرد می کنیم. سپس پوست روی بادمجان های کبابی را می گیریم و داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس پوست روی گوجه فرنگی ها را نیز می گیریم و به بادمجان ها اضافه می کنیم و دستگاه را روشن می کنیم تا به مدت 1 دقیقه مواد میکس شوند.البته می توانید روی تخته آشپزخانه نیز آن ها را با چاقو تیز ریز ساطوری کنید.

مرحله ششم

بعد ترکیب بادمجان و گوجه فرنگی میکس شده را داخل کاسه ای می ریزیم و سبزیهای خرد شده را به همراه سیر ، فلفل سبزهای خرد شده را به ترکیب بادمجان ها اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم

مرحله هفتم

سپس گلپر، سیاه دانه و نمک را به مواد ترشی می افزاییم و کم کم سرکه روی مواد می ریزیم و مخلوط می کنیم و کاملا همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا ادویه ها و سرکه به همه نقاط آن برود تا نصفه که سرکه را به مواد ترشی اضافه کردیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم و طعم آن را می چشیم تا اگر به مزه مطلوب مورد نظرمان رسیده بود دیگر سرکه اضافه نکنیم. ترشی بادمجان کبابی ما که آماده شد داخل شیشه می ریزیم و همان لحظه می توانید نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه مربای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه مربای آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه مربای آلبالو مربای آلبالو یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود. طعم مربای آلبالو به دلیل اینکه این میوه …

طرز تهیه خلال پسته خانگی سالم و طبیعی برای تزیین غذا

طرز تهیه خلال پسته خانگی سالم و طبیعی برای تزیین غذا

طرز تهیه خلال پسته خلال پسته یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مواد غذایی برای دیزاین انواع غذا، دسر و شیرینی می باشد. در صورتی که خلال پسته را به …

طرز تهیه زیتون کبابی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه زیتون کبابی خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه زیتون کبابی زیتون یکی از شوریجاتی هست که خیلی طرفدار دارد. معمولا زیتون شور و زیتون پرورده در مغازه ها یافت می شود. جدیدا زیتون کبابی نیز در سر بعضی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.