طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی با خامه

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی با تصویر مجلسی با ژله مرحله به مرحله شف طیبه ساناز سانیا بدون فر با خامه قنادی xvc jidi  dc  d  n pg hdd

چیز کیک کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که از آن به عنوان دسر هم می توانیم استفاده کنیم. اگر دوست ندارید که شب یلدا را مثل همیشه با کدو حلوایی آبپز شده بگذرانید، توصیه ما این است یکی از دسرها یا شیرینی های خوشمزه و جدید تهیه شده با کدو حلوایی را امتحان کنید. پیشنهاد ما در این مطلب چیز کیک کدو حلوایی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوشمزه و مطلوبی دارد، یک دسر شیک و لاکچری است که علاوه بر شب یلدا می توانیم آنرا در مهمانی ها و مجالس مهم خود نیز تهیه کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک کدو حلوایی
بیسکوییت ساده250 گرم
کره100 گرم
پوره کدو حلوایی200 گرم
خامه صبحانه120 گرم
پودر قند60 گرم
پنیر خامه ای500 گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته370 گرم
پودر ژلاتین4 قاشق سوپخوری
آب سرد¼ پیمانه
رنگ خوراکی نارنجیچند قطره
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر جوز هندی½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق سوپخوری

دستور تهیه چیزکیک کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کدو حلوایی ابتدا کدو حلوایی را تمی می شوییم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بپزد.بعد پوست آن را می گیریم و داخل پارچ خردکن یا غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

سپس به صورت پوره شده تحویل می گیریم و کنار می گذاریم. کره را داخل تابه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان آب شود.بیسکویت را داخل خردکن می ریزیم و پودر شده تحویل می گیریم.

مرحله سوم

البته می توانید داخل پلاستیک نیز بیسکویت ها را بریزید و در آن را محکم ببندید و با گوشتکوب آرام و مداوم روی آن بکوبید تا پودر شوند و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. بعد پودر زنجبیل، پودر جوزهندی و پودر دارچین را داخل پیاله ای می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس با قاشق آرام همگی آن ها را مخلوط می کنیم و نیمی از این مخلوط ادویه ها را به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم و کره را نیز می افزاییم و با قاشق همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

اصافه کردن کره باعث چسبندگی مواد چیز کیک می شود. در این مرحله قالب کمربندی را جلو دستمان قرار می دهیم و داخل آن طلق مخصوص دسر قرار می دهیم، سپس از مواد کم کم کف آن می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اندازه قالب و مقدار چیز کیکی که داخل آن می خواهید بریزید را محاسبه کنید تا جا برای اضافه کردن کرم نیز باشد، اگر قالب کوچک است از مخلوط بیسکویت باید کمتر بریزید.

مرحله هفتم

حالا با پشت قاشق روی مخلوط بیسکویت می کشیم تا هم صاف شود و هم محکم فشار می دهیم تا پرس شوند و با گوشتکوب نیز روی بیسکویت فشار آخر را می دهیم تا کاملا پرس شوند و بعد قالب را داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا به سراغ آماده کردن دیگر مواد چیز کیک می رویم. در ادامه خامه را داخل کاسه ای استیل می ریزیم و داخل کاسه ای بزرگتر از آن یخ می ریزیم و کاسه محتوی خامه را داخل کاسه یخ قرار می دهیم.

مرحله نهم

سپس با دور تند همزن خوب خامه را به مدت تقریبا 7 الی 10 دقیقه می زنیم تا جایی که خامه به کاسه بچسبد و  کاملا فرم بگیرد، به صورتی که اگر کاسه را برگردانیم خامه از داخل آن بیرون نریزد و دیگر نیاز به همزدن نیست.

مرحله دهم

در این مرحله کتری را روی حرارت قرار می دهیم و  ژلاتین را داخل کاسه ای می ریزیم و آب سرد را به آن اضافه می کنیم و زمانیکه کتری به جوش آمد کاسه را روی آن قرار می دهیم تا ژلاتین در آب کاملا حل شود و شفاف شود.

مرحله یازدهم

پوره کدو حلوایی را داخل کاسه ای می ریزیم و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن در حد کاملا مخلوط شدن آن ها را هم می زنیم و بعد پودر قند را الک می کنیم و به آن اضافه می کنیم و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله نوبت پنیر خامه ای است که اضافه می کنیم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب می کنیم، سپس خامه فرم داده را نیز اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مواد را آرام مخلوط می کنیم.

مرحله سیزدهم

اینجا دیگر نباید زیاد مواد را هم بزنیم چون خامه فرم گرفته شل می شود،همین که مواد مخلوط و یکدست شوند کافی است.ژلاتین شفاف شده را اضافه می کنیم و آرام با لیسک مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهاردهم

سپس از مایه بدست آمده به طور مساوی در چهار کاسه می ریزیم و چهار رنگ متفاوت نیز داخل هر کدام می ریزیم و آرام با قاشق هم می زنیم تا رنگ کاملا با مواد مخلوط شود. قالب را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

مرحله پانزدهم

اول رنگ تیره تر را روی بیسکویت می ریزیم و داخل یخچال می گذاریم تا نیم بند شود و بعد با انگشت تست می کنیم اگر نیم بند شده بود رنگ بعدی را روی لایه قبلی می ریزیم و مجددا داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله شانزدهم

به همین ترتیب لایه بعدی را می ریزیم. لایه آخر را که ریختیم به مدت 6 ساعت داخل یخچال اجازه می دهیم تا بماند تا چیز کیک کاملا خودش را بگیرد و آماده شود. بعد از گذشت زمان اشاره شده قالب را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

مرحله هفدهم

حالا قالب را باز می کنیم و چیز کیک کدو حلوایی را در ظرف مورد نظرمان آرام قرار می دهیم و با خامه فرم گرفته روی آن ماسوره شکوفه می زنیم و یا از انواع میوه جات برای تزئین آن استفاده می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 28 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.