طرز تهیه شیرینی ماکارون خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی ماکارون

طرز تهیه شیرینی ماکارون مرحله به مرحله نارگیلی بدون آرد بادام با آرد آشپزخانه کوچک من با پودر اماده xvc jidi advdkd lh hv k

شیرینی ماکارون یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور فرانسه می باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده این شیرینی مجلسی سفیده تخم مرغ و شکر هستند که البته به دلیل اینکه این شیرینی در رنگ های بسیار متنوع تهیه می شود از رنگ های خوراکی نیز در تهیه آن استفاده می شود. جالب است بدانید که ظاهر شیرینی ماکارون شباهت زیادی به شیرینی لطیفه ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی فرانسوی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ماکارون
سفیده تخم مرغ2 عدد
پودر بادام90 گرم
پودر قند120 گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
رنگ ژله ای خوراکیبه مقدار کافی
شکر دانه ریز30 گرم

دستور تهیه شیرینی ماکارون

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ماکارون رنگی ابتدا سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای می ریزیم و کنار می گذاریم تا به مدت 2 ساعت در دمای محیط بماند و رطوبت آن کاملا گرفته شود.بعد پودر بادام که بهتر است خودتان آن را درست کنید.

مرحله دوم

در این مرحله پوست بادام ها را بگیرید و اجازه بدهید کاملا خشک شوند و آسیاب کنید و در آخر از الک رد کنید بدون فشار آوردن روی بادام ها چون باعث روغن انداختن آن می شود و ماکارون را در حین آماده کردن دچار مشکل می کند.

مرحله سوم

حالا پودر بادام را با پودر قند داخل کاسه ای الک می کنیم و کنار می گذاریم.سفیده ها را با دور تند همزن برقی می زنیم تا پف کند و حجم بگیرد و آنوقت همان طور که در حال همزدن هستیم شکر را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله همز دن را تا زمانی ادامه می دهیم که اگر کاسه را برعکس کنیم مواد از داخل آن بیرون نریزد. در ادامه رنگ ژله ای را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

همین طور ترکیب پودر قند و پودر بادام الک شده را نیز کم کم اضافه می کنیم و همگی مواد را دورانی مخلوط می کنیم تا علاوه بر اینکه مایه شیرینی کاملا مخلوط و یکدست شود، پف سفیده های تخم مرغ نیز نخوابد.

مرحله ششم

سپس مایه را داخل قیف می ریزیم و قلمو را داخل کمی روغن می زنیم و صفحه سیلیکونی مخصوص ماکارون را با آن چرب می کنیم و سینی فر را بیرون می آوریم و صفحه سیلیکونی را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا با قیف مایه ماکارون را داخل دایره های صفحه می ریزیم تا کاملا صفحه پر شود و چند بار صفحه را به زمین آرام می کوبیم تا هوا اضافه داخل آن خارج شود و کنار می گذاریم تا در دمای محیط 1 ساعت استراحت کند و رویه ببندد.

مرحله هشتم

زمانیکه روی مایه ماکارون ها دست می زنیم به دست نچسبد. در ادامه فر را روشن می کنیم و روی 130 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 5 دقیقه گرم شود و بعد ماکارون ها را داخل فر می گذاریم تا به مدت 20 دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت زمان پخت ماکارون ها را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شوند و از صفحه سیلیکونی راحت جدا می کنیم و از هر نوع کرمی که تمایل داریم اعم از گاناش یا خامه فرم گرفته داخل ماکارون ها قرار می دهیم و نوش جان

نکات تهیه شیرینی ماکارون

خامه فرم گرفته

برای لایه بین شیرینی ماکارون می توانیم از خامه فرم گرفته استفاده کنیم که باعث خوشمزه تر شدن شیرینی می شود. در صورتی که تمایل دارید خامه فرم گرفته را به روش خانگی در منزل تهیه کنید توصیه می کنیم از مطلی زیر دیدن فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 آذر 1399
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.