طرز تهیه جوجه کباب لری خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه جوجه کباب لری

طرز تهیه جوجه کباب لری لرستانی ایلیاتی خوشمزه

جوجه کباب لری یکی از انواع کباب های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. جوجه کباب لری هم مثل دیگر کباب های لری با سبزیجات تهیه می شود که انتخاب این سبزیجات بستگی به ذائقه دارد و می توانیم آنها را نسبت به ذائقه خود شخصی سازی کنیم. این کباب طعم بسیار خاص و خوشمزه ای دارد و اگر دنبال کشف مزه های جدید و خاص هستید توصیه می کنیم حتما این جوجه کباب خوشمزه را امتحان کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی لری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
مرغ1 عدد متوسط
ماست چکیده2 قاشق غذاخوری
سس مایونز1 قاشق غذاخوری
روغن مایع2 قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده1 قاشق غذاخوری
تره فرنگی خرد شده1 قاشق غذاخوری
رزماری1 قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کره50 گرم

دستور پخت جوجه کباب لری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب لری خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را مانند جوجه کباب خرد می کنیم و پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ماست چکیده را به همراه روغن مایع و سس مایونز به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه، جعفری و تره فرنگی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه برگ های رزماری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آب سرد به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با دست مواد را زیر و رو می کنیم تا با گوشت مرغ کاملا مخلوط شوند، سپس درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل طعم دار شود.

مرحله چهارم

نکته مهم در مورد خوشمزه تر شدن جوجه کباب لری این است که هر چقدر زمان طعم دار کردن گوشت مرع بیشتر باشد جوجه کباب ترد تر و خوشمزه تری خواهیم داشت، پس اگر وقت دارید حتما بگذارید گوشت مرغ یک شب استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد، انرا از یخچال خارج می کنیم، سپس تکه های گوشت مرغ را به روی سطح کار قرار می دهیم و سیخ را به آرامی از داخل گوشت مرغ رد می کنیم و به این ترتیب تمام گوشت مرغ را سیخ می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله منقل زغال را به صورت کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی جذب سیخ شدف سیخ ها را می چرخانیم تا کباب به صورت یکدست بپزند.

مرحله هفتم

پس از اینکه جوجه کباب ها تقریبا اماده شدند، کره را ذوب می کنیم و با یک قلموی تمیز روی جوجه کباب ها می مالیم. در پایان جوجه کباب ها را به همراه کته قالبی یا برنج ساده سرو می کنیم و باقیمانده کره را روی جوجه ها می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.