طرز تهیه مارمالاد هویج خوشمزه برای انواع شیرینی و دسر

طرز تهیه مارمالاد هویج

طرز تهیه مارمالاد هویج و سیب برای شیرینی بدون ژلاتین با تفاله هویج برای شیرینی مشهدی lhvlhghn i d 

مارمالاد هویج یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه بین المللی است که برای تهیه انواع شیرینی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد هویج
هویج۲۵۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
هل۱ عدد
گلاب¼ لیوان
آب۱٫۵ پیمانه
پودر ژلاتین۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش½ قاشق چایخوری

دستور پخت مارمالاد هویج

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد هویج حرفه ای ابتدا هویج را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه یک و نیم لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا هویج به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه آب هویج کشیده شد و آب کمی داخل قابلمه باقی ماند، هویج را با گوشتکوب برقی یا دستی به صورت پوره کاملا له می کنیم. در ادامه شکر را به پوره هویج اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا آب هویج به جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب هویج به جوش آمد کف های روی انرا می گیریم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود در پایان پخت مارمالاد ما رنگی شفاف و خوشرنگ داشته باشد. پس از اینکه شکر حل شد، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم مارمالاد به غلظت مناسب برسد. در همین حین گلاب را داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و روی بخار آب سماور یا کتری قرار می دهیم، سپس پودر ژلاتین را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژلاتین را به روش بن ماری در گلاب حل می کنیم، سپس مخلوط گلاب و پودر ژلاتین را به قابلمه مارمالاد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مارمالاد کشدار و غلیظ شود. پس از اینکه مارمالاد اماده شد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله مارمالاد را به ظرف مورد نظرمان انتقال می دهیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در صورتی که بخواهیم مارمالاد را برای مدت طولانی تری نگهداری کنیم بهتر است به جای ۱ قاشق مرباخوری، ۱ قاشق چایخوری ژلاتین به آن اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 21 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.