طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه و مجلسی به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک عصرانه

طرز تهیه کیک عصرانه شکلاتی بدون شیر با شیر اسفنجی بدون فر ساده دو رنگ گردویی xvc jidi  d  uwvhki

کیک عصرانه یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب بین المللی است که به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک عصرانه
آرد۱ و ½ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان سر خالی
شیر ولرم½ لیوان
روغن مایعیک سوم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سر پر
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک عصرانه

مرحله اول

برای تهیه کیک عصرانه مجلسی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود و زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند، سپس شیر ولرم و روغن مایع را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شوند هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک اماده شد، یک سوم آنرا جدا می کنیم و با پودر کاکائو ترکیب می کنیم تا تغییر رنگ دهد. سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم و کف آن کمی کنجد می پاشیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک ساده را داخل قالب می ریزیم، سپس مایه کیک کاکائویی را به شکل نواری روی مایه کیک ساده می ریزیم. در ادامه کیک را در طبقه وسط فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله ششم

حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت کیک نیاز است. پس از گذشت ۳۵ دقیقه با خلال دندان کیک را تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود آنرا از فر خارج می کنیم. حالا اجازه می دهیم کمی خنک شود ، سپس برش می زنیم.

نکات پخت کیک عصرانه

روغن جدا کننده کیک

روغن جداکننده کیک از قالب یک روغن دست ساز بسیار ساده است که باعث می شود زمانی که پخت کیک به اتمام رسید، به سادگی از قالب جدا شود. برای تهیه این روغن در منزل پیشنهاد می کنیم آموزش زیر را مطالعه فرمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 14 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/armiamardanian

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.