خواص ذرت ، ۱۲ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف ذرت

خواص ذرت

خواص ذرت برای کودکان و لاغری در بدنسازی مکزیکی در طب سنتی در بارداری برای دام آب پز

ذرت یکی از انواع دانه های خوراکی پرمصرف و مفید است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات ذرت در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های ذرت

پیشگیری از آلزایمر

ذرت از مواد غذایی محسوب می شود که می تواند باعث افزایش فعالیت های مغز شود که به همین دلیل باعث بهبود عملکرد مغز می شود. علاوه بر این مصرف ذرت می تواند به تقویت حافظه و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر و زوال عقل نیز کمک کند.

مفید در بدنسازی

ورزش های سنگین مثل بدنسازی نیاز به مواد غذایی انرژی زا دارند. ذرت دارای مقادیر غنی از انواع کربوهیدرات ها می باشد که برای تامین انرژی بدن هنگام ورزش های سنگین بسیار مفید است و علاوه بر تقویت بدن، برای تقویت مغز نیز مفید عمل می کند.

تقویت استخوان ها

ذرت به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی از فسفر و کلسیم می باشد، برای سلامتی استخوان های بدن بسیار مفید است. علاوه بر این مصرف ذرت برای کودکان در حال رشد که نیاز به استخوان سازی دارند نیز مفید است.

دوران بارداری

ذرت به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی آهن است می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز در بدن شود و به همین دلیل برای دوران بارداری که اکثر بانوان با کم خونی مواجه می شوند بسیار مفید است. علاوه بر این برای رشد جنین نیز موثر است.

یکی از نگرانی های بزرگ دوران بارداری این است که جنین با نقایص مادرزادی مواجه نشود. ذرت به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از اسید فولیک می باشد علاوه بر اینکه برای سلامت کلی مادر و جنین مفید است می تواند بروز نقایص مادرزادی را نیز به حداقل برساند.

سلامت چشم

مصرف ذرت به ددلیل اینکه دارای بتاکاروتن می باشد باعث افزایش ویتامین A در بدن می شود، که نوعی ویتامین ضروری برای سلامت چشم و تقویت بینایی می باشد. علاوه بر این کارتنوئیدهای موجود در ذرت برای سلامت کلی چشم بسیار مفید هستند.

سلامت کلیه ها

جالب است بدانید که مصرف ذرت برای سلامت کلیه ها نیز بسیار مفید است. همانطور که در بالاتر اشاره شد ذرت دارای مقادیر مناسبی از فسفر می باشد و به همین دلیل می تواند به بهبود عملکرد و سلامت کلیه ها کمک کند.

لاغری و  کاهش وزن

همانطور که اشاره کردیم ذرت یکی از مواد غذایی است که انرژی زیادی در بدن تولید می کند و به همین دلیل می تواند تا مدت ها فرد را سیر نگه دارد. علاوه بر این ذرت به دلیل وجود مقادیر غنی فیبر می تواند به کنترل اشتها و کاهش پرخوری نیز کمک کند.

درمان کم خونی

ذرت یکی از انواع مواد غذایی محسوب می شود که دارای مقادیر مناسبی آهن می باشد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شود که در نتیجه به پیشگیری و درمان کم خونی ایجاد شده از فقر آهن کمک شایانی می کند.

مفید برای کودکان

ذرت یکی از مواد غذایی بسیار مناسب برای کودکان در حال رشد محسوب می شود. مصرف ذرت علاوه بر اینکه می تواند به رشد کودکان کمک کند، برای بهبود بینایی کودکان نیز مفید است. ضمن اینکه از مشکلات گوارشی در کودکان نیز جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

ذرت به دلیل وجود ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این قرار دادن ذرت در یک رژیم غذایی صحیح می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری شود.

زیان های ذرت

ایجاد نفخ

ذرت خواص بسیاری برای بدن دارد ولی مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث مشکلاتی در بدن شود. به این ذرت حاوی مقادیر غنی از نشاسته می باشد اگر به طور افراطی مصرف می شود می تواند باعث مشکلات گوارشی مثل نفخ و افزایش گاز در روده ها شود.

ذرت در رژیم غذایی

بیشترین مصرف ذرت در جهان به صورت آرد برای پخت نان و انواع مواد غذایی پر مصرف می باشد. از معروف ترین خوراکی هایی که با ذرت در کشور ما تهیه می شود می توان به ذرت مکزیکی، بلال، کوکوی ذرت و کنسرو ذرت اشاره کرد.

دسته بندی: خواص مواد غذایی
بروز رسانی توسط در شنبه 7 تیر 1399
  • منبع :
  • mayoclinichealthsystem.org
توجه : مطالب این بخش تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.