طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه سوفله شکلاتی

طرز تهیه دسر سوفله شکلاتی چیست در مایکروفر فرانسوی شف طیبه xvc jidi s tgi a ghjd

سوفله شکلاتی یکی از انواع دسر های خوشمزه و مخصوص بین المللی است که اصالت آن متعلق به فرانسه می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
سفیده تخم مرغ۳ عدد
نشاسته ذرت۱٫۵ قاشق سوپخوری
شکر۷۵ گرم
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
کره۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس

دستور پخت سوفله شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه سوفله شکلاتی فرانسوی ابتدا فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس ظرف های مخصوص سوفله (رمکلین) را با کره چرب می کنیم و مقداری کمی شکر هم داخل ظرف ها می پاشیم.

مرحله دوم

پس از اینکه دیواره و کف رمکلین ها را شکر پاشی کردیم، آنها را بر می گردانیم تا شکر اضافی خارج شود، سپس ظرف ها را درون فریزر قرار می دهیم. در ادامه شکر را به همراه نشاسته ذرت در یک قابلمه مناسب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به مخلوط شکر و نشاسته اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا شکر و نشاسته در شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد شروع به جوشیدن کرد و چند قل زد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و تکه های شکلات را به قابلمه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا شکلات به طور کامل حل شود، بعد بالافاصله زرده های تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن زرده های تخم مرغ مواد را کمی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سفیده های تخم مرغ را به همراه نمک در یک کاسه جداگانه مخلوط می کنیم و با همزن برقی به اندازه ای می زنیم که فرم بگیرد.

مرحله ششم

سفیده تخم مرغ باید به اندازه ای فرم بگیرید که در صورتی که کاسه را برگرداندیم نریزد. در ادامه سفیده تخم مرغ را در چند مرحله به مایه سوفله اضافه می کنیم و به صورت دورانی با لیسک یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا پف سفیده نخوابد.

مرحله هفتم

در این مرحله رمکلین ها را از فریزر خارج می کنیم و مایه سوفله را داخل رمکلین ها می ریزیم. سپس در طبقه پایین فر به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا کاملا پف کنند، حالا سوفله ها را از فر خار ج می کنیم و به صورت گرم سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi.termeh

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.