طرز تهیه کیک رولی تک نفره خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک رولی

طرز تهیه کیک رولی تک نفره سوئیسی ساده برای عصرانه نان رولت بدون فر با پودر کیک اماده یخچالی xvc jidi  d v gjd

کیک رولی یا رولتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک رولی
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ استکان چایخوری
شکر۱ استکان چایخوری
آب گرم۳ قاشق غذاخوری
نشاسته۱ قاشق سوپخوری
وانیل۱ پنس
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم خامه کیک
شیر۲ لیوان
زرده تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ استکان چایخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ پنس
کرم شانتی۱ بسته

دستور پخت کیک رولی

مرحله اول

برای تهیه کیک رولی تک نفره ابتدا خامه بین کیک را اماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه زرده تخم مرغ، شکر، آرد و نشاسته با هم داخل یک قابلمه کوچک مخلوط می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت مدام هم می زنیم تا غلظتی مثل فرنی پیدا کنند، سپس وانیل را اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد با دمای محیط یکسان شوند.

مرحله سوم

زمانی که مواد تقریبا ولرم شدندف کرم شانتی را اضافه می کنیم و با همزن مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در صورتی که کرم شانتی در دسترس نداشتیم می توانیم از خامه قنادی به جای آن استفاده کنیم.

مرحله چهارم

حالا خامه آماده شده را در یخچال قرار می دهیم و به سراغ آماده کردن کیک می رویم. در ادامه زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا می کنیم و هر کدام را به صورت جداگانه داخل دو کاسه مجزا می ریزیم، سپس نصف شکر را به سفیده ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نصف دیگر شکر را به زرده های تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن به اندازه ای می زنیم که کاملا فرم بگیرد و جای پره های همزن روی سفیده تخم مرغ بماند، سپس آنرا کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را با همزن چند دقیقه می زنیم تا رنگشان کرمی و کشدار شود، سپس آرد را سه مرتبه الک می کنیم و به همراه بکینگ پودر، ۳ قاشق غذاخوری آب گرم و وانیل به سفیده های تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، در این مرحله مواد کمی غلیظ هستند ولی جای نگرانی نیست چون زمانی که سفیده را اضافه کنیم غلظت مایه کیک درست می شود. حالا سفیده را در چند مرحله به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

سفیده تخم مرغ را که اضافه کردیم همزن را کنار می گذاریم با لیسک به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا پف سفیده نخوابد، پس از اینکه تمام سفیده را با مواد مخلوط کردیم، یک کاغذ روغنی درون سینی فر می اندازیم.

مرحله نهم

مایه کیک را به صورت یکسان روی سینی فر پخش می کنیم به صورت که قطر مایه کیک در تمام نقاط سینی فر حدود ۷ میلی متر باشد. در ادامه فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دهم

سینی فر را به مدت ۱۰ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان رولت آماده شود. پس از اینکه سینی فر را درون فر قرار دادیم بهتر است بالای سرش بایستیم تا نسوزد، چون خمیر بسیار نازگ است و ممکن است زودتر بپزد.

مرحله یازدهم

پس از اینکه نان رولت پخت، یک کاغذ روغنی روی ان قرار می دهیم و آنرا رول می کنیم. کاغذ روغنی را به این دلیل قرار می دهیم که لایه های رول شده به هم نچسبند. حالا نان رولت را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله دوازدهم

پس از اینکه نا رولت خنک شد، انرا به ۸ قسمت مساوی تقسیم کرده و برش می زنیم، سپس هر قسمت را با شیر کمی مرطوب می کنیم و مقداری از خامه روی نان پخش می کنیم و نان را رول می کنیم. در صورت تمایل می توانیم بین کیک از میوه هم استفاده کنیم.

مرحه سیزدهم

برای تزیین روی رولت ها هم می توانیم از مواد متنوعی مثل گاناش، شربت بار و … به سلیقه خود استفاده کنیم، ما برای تزیین روی رولت ها از پودر قند استفاده کنیم که روی پودر قند را نیز با شکلات ذوب شده پوشش دادیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 6 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/hiilalinmutfagii

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.