طرز تهیه خورش تره خوشمزه و مجلسی به روش اصیل کردی

طرز تهیه خورش تره

طرز تهیه خورش تره خوشمزه شمالی با گوشت چرخ کرده کردستان با لوبیا سفید با سبزی تره چی درست کنم xvc jidi  o va jvi

خورش تره یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به کردستان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
تره۵۰۰ گرم
شنبلیله۱ قاشق غذاخوری
لوبیا سفید یا چیتی۲ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
لیمو عمانی۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورشت تره

مرحله اول

برای تهیه خورش تره کردی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و به خوبی سرخ شود. در ادامه لوبیا چیتی یا لوبیا سفید را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که حتما باید لوبیا را از شب قبل در یک کاسه آب بخیسانیم و در صورت امکان دو مرتبه آب درون کاسه را تعویض کنیم تا نفخ لوبیا به طور کامل گرفته شود. لوبیا را هم چند دقیقه تفت می دهیم سپس ۳ پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، پس از اینکه آب به جوش امد در ب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم تا گوشت و لوبیا به آرامی بپزند. در همین حین به سراغ اماده کردن تره می رویم.

مرحله پنجم

تره و شنبلیله را پس خرد کردن به همراه کمی روغن مایع داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند. توجه داشته باشید که تره و شنبلیله را نباید خیلی بیش از حد تفت دهیم چون ممکن است طعم خورش را تلخ کنند.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا گوشت بپزد، سپس سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به صورت جداگانه به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ۱۰ دقیقه پایانی که آب اضافی خورش تبخیر شده است و خورش به روغن افتاده است لیمو عمانی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در همین حین سیب زمینی ها و گوجه فرنگی ها را سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه خورش اماده شد و کاملا به روغن افتاد، آنرا داخل ظرف مورد منظرمان می کشیم و به همراه گوجه فرنگی سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم. در پایا ن خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 3 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shirin.design.art

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.