طرز تهیه گمج کباب رشتی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه گمج کباب

طرز تهیه گمج کباب خانم نجاتی بدون گردو کمیج کباب گیلانی گمجی صوفیان هانی شف رشت xvc jidi  l   fhf

گمج کباب یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان گیلان می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بدون چربی۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
مغز گردو۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آب انار۱ فنجان
سبزی معطر۱ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش گمج کباب

مرحله اول

برای تهیه گمج کباب گیلانی ابتدا گمج را روی حرارت قرار می دهیم، اگر گمج در دسترس نداشتیم می توانیم یک قابلمه ساده روی حرارت قرار دهیم، سپس مقداری روغن داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

در همین حین پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود، سپس گوشت را به قطعات بزرگتر از خورشتی تقسیم می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوشت را به اندازه ای تفت می دهیم که تغییر رنگ دهد، سپس رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس مغز گردوی پودر شده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی معطر که شامل تره، جعفری و گشنیز می باشد را به صورت ساطوری خرد کرده و به همراه آب انار و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و پس از گذاشتن درب قابلمه اجازه می دهیم گوشت به آرامی بپزد.

مرحله ششم

حلا باید صبر کنیم تا خورش روغن بیندازد و آب اضافی آن تبخیر شود. توجه داشته باشید که این خورش هم مانند خورش فسنجون به صورت کم آب سرو می شود. در پایان خورش گمج کباب را به همراه برنج یا کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.