طرز تهیه خورش غوره بادمجان خوشرنگ و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه خورش غوره بادمجان

طرز تهیه خورش غوره بادمجان مجلسی مسمای بادمجان با مرغ همدان خورشت رستورانی xvc jidi o va y vi fhnl hk

خورش غوره بادمجان یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۳۵۰ گرم
بادمجان قلمی۵ عدد
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
غورهیک سوم پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش غوره بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورشت غوره بادمجان مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای خرد می کنیم و پس از شستشو به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا علاوه بر اینکه باعث خوشرنگ تر شدن خورش شود، طعم و بوی خامی اش نیز گرفته شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادیم ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت خورشت به آرامی بپزد. در همین حین پوست بادمجان ها را می گیریم و کمی نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا آب اضافی شان خارج شود و روغن کمتری جذب کنند.

مرحله پنجم

علاوه بر این پاشیدن نمک روی بادمجان ها باعث می شود اگر بادمجان ها تلخی هم داشته باشند، تلخی شان گرفته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله بادمجان ها را در یک تابه جداگانه به همراه کمی روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید صبر کنیم تا گوشت به طور کامل بپزد، سپس بادمجان های سرخ شده را به همراه غوره و مقداری نمک و فلفل سیاه به خور اضافه کنیم.

مرحله هفتم

حالا در ب قابلمه را می گذاریم و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر صبر می کنیم تا خورش جا بیفتد و غوره ها نرم شوند. توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود. در پایان خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 29 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/samaneh_din

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.