طرز تهیه شیر سویا خانگی خوشمزه و سالم به صورت طبیعی

طرز تهیه شیر سویا

طرز تهیه شیر سویا طریقه مصرف نی نی سایت شف طیبه برای چاقی مضرات xvc jidi adv s dh

شیر سویا یکی از انواع شیرهای سالم خوشمزه گیاهی است که می تواند یه گزینه مناسب برای گیاهخواران باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیر سویا
لوبیای سویا۲ پیمانه

دستور تهیه شیر سویا

مرحله اول

برای تهیه شیر سویا خانگی ابتدا لوبیای سویا را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و تا چند بند انگشت بالاتر از لوبیاها آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ ساعت خیس بخورند. در این مدت ۳ مرتبه آب درون ظرف را تعویض می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه لوبیاها به خوبی خیست خوردند، انها را با دست به هم می سابیم تا پوست اضافی شان جدا شود. پس از اینکه پوست لوبیاها را جدا کردیم، انها را داخل آسیاب یا مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم تا مایعی زبر به دست بیاید.

مرحله سوم

حالا ۶ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید، سپس لوبیاهای آسیاب شده را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه با هم بجوشند.

مرحله چهارم

حالا روی درب یک قابلمه بزرگ یک آبکش قرار می دهیم و درون آبکش یک پارچه نخی تمیز می اندازیم، سپس مخلوط آب و لوبیای آسیاب شده را پس از ۲۰ دقیقه جوشیدن درون آبکش می ریزیم و آبکش را مثل گهواره تکان می دهیم.

مرحله پنجم

به این صورت شیر موجود در آبکش خارج می شود و داخل قابلمه جمع می شود. در آخر کمی زمان می دهیم تا شیر سویای موجود در آبکش به طور کامل خارج شود، سپس تفاله های سویا درون پارچه را با دست فشار می دهیم.

مرحله ششم

فشار دادن تفاله های سویا باعث می شود که شیر سویا به طور کامل گرفته شود. از تفاله های سویا می توانیم برای تهیه انواع غذا استفاده کنیم. در پایان شیر سویا را کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 30 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/organiczaferanieh
مطالب مرتبط
طرز تهیه شربت نعناع و آلبالو خانگی خوشمزه با شکر یا عسل

طرز تهیه شربت نعناع و آلبالو خانگی خوشمزه با شکر یا عسل

طرز تهیه شربت نعناع و آلبالو نعناع یکی از سبزی های معطر است که خواص زیادی دارد. آلبالو هم یکی از میوه های تابستانه است که به دلیل داشتن ویتامین سی زیاد …

طرز تهیه شربت بهار نارنج خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه شربت بهار نارنج خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه شربت بهار نارنج شربت بهار نارنج یکی از انواع شربت های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای فصل تابستان بسیار مناسب است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه …

طرز تهیه لیموناد توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه لیموناد توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه لیموناد توت فرنگی لیموناد توت فرنگی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خنک است که بسیار مناسب روزهای گرم تابستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.