طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه گراتن مرغ

طرز تهیه گراتن مرغ و بادمجان سوفله مرغ قارچ مرحله به مرحله با نان تستبه خانه برمیگردیم شف طیبه با چیپس خلالی xvc jidi  vhjk lvy

گراتن مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۳ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
بادمجان۳ عدد متوسط
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت گراتن مرغ و بادمجان

مرحله اول

ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس یکی از پیازها را ۴ قاچ می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی پخت، اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست بادمجان ها را می گیریم و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان ها را به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در تابه ای که بادمجان ها را سرخ کردیم تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز سبک شد، کمی زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا زردچوبه با پیاز ترکیب شود. در ادامه فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

فلفل دلمه ای را به خوبی تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس مرغ ریش ریش شده را اضافه می کنیم و تابه را از ری حرارت کنار می گذاریم. حالا مخلوط مرغ و فلفل دلمه ای را داخل یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس می ریزیم.

مرحله ششم

سپس بادمجان ها ی حلقه ای را روی مخلوط مرف و فلفل دلمه ای می چینیم. در ادامه خامه را روی بادمجان ها را می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم، سپس روی ظرف را پنیر پیتزا به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله هفتم

برای تزیین روی گراتن می توانیم به سلیقه خود مقداری فلفل دلمه ای نگینی شده، قارچ اسلایس شده یا گوجه گیلاسی استفاده کنیم. فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۹۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

 

مرحله هشتم

سپس گراتن را به مدت ۳۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا آماده شود. برای طلایی شدن روی گراتن بهتر است چند دقیقه گریل را روشن کنیم. در پایان گراتن را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم کمی خنک شود، سپس برش زده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fara.foods

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.