طرز تهیه رانی هلو با تکه های میوه به روش ساده در منزل

طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه رانی هلو خانگی نکتار هلو رانی هلوی خانگی نوشیدنی هلو xvc jidi vhkd ig 

رانی هلو یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و محبوب ایرانی است که به همراه تکه های میوه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رانی هلو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رانی هلو
هلو۱ کیلوگرم
شکر۱ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آب۳ لیوان

دستور تهیه رانی هلو

مرحله اول

برای تهیه رانی هلو ابتدا هلوها را به خوبی می شوییم، سپس با یک کارد تیز پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه هسته هلوها را خارج می کنیم، سپس آنها را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس شکر را هم می زنیم تا به طور کامل در آب حل شود. پس از اینکه آب به جوش امد و شکر به طور کامل حل شد هلوهای خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم هلوها به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند و نرم شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و آب لیمو ترش را اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا مایه رانی از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه رانی خنک شد، نصف لیوان از هلوهای خرد شده را بر می داریم و باقی مایه رانی را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا کاملا یکدست شود، سپس نصف لیوان خرده های هلو را اضافه می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله پنجم

اگر میکسر یا مخلوط کن ندارید هلوهای خرد شده را زا قابلمه خارج کنید و به خوبی بکوبید تا کاملا پوره شوند، سپس به مایه رانی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا رانی یکدست شود. در زمان سرو اگر رانی غلیظ بود می توانید کمی آب اضافه کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 15 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.