طرز تهیه محلبی با ژله خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه محلبی با ژله

طرز تهیه محلبی با ژله , دستور پخت محلبی با ژله عربی ترکیه ای ترکی

محلبی با ژله یکی از انواع دسرهای محبوب کشور ترکیه است که با طعم های و رنگ های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی با ژله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ژله۱ بسته
شیر۳ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
میوه یا مغزیجاتبرای تزیین

طرز تهیه محلبی با ژله

مرحله اول

برای تهیه محلبی مجلسی با ژله در ابتدای کار ظرف های تک نفره مثل لیوان را با کمی روغن چرب می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم، سپس ژله را با یک لیوان آب جوش درون یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

حالا کاسه را روی بخار آب کتری یا سماور قرار داده و به آرامی مخلوط می کنیم تا پودر ژله به طور کامل درون آب جوش حل شود. در ادامه ژله را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و درون ظرف های سرو می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ظرف های سرو را به سلیقه خود به صورت کج یا صاف درون یخچال قرار می دهیم تا ژله خودش را بگیرد و سفت شود. در همین حین به سراغ آماده کرده محلبی می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نشاسته ذرت را به همراه شکر به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسند.

مرحله پنجم

پس از اینکه محلبی به غلظت مناسب رسید، گلاب و خامه را اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم محلبی خنک شود. در ادامه ظرف های سرو را یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله محلبی را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و روی ژله ها می ریزیم، سپس روی آنها را صاف می کنیم. در ادامه روی دسرها را با میوه یا مغزیجات دلخواه تزیین کرده و تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 2 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.