طرز تهیه محلبی پسته خوشمزه و ساده به روش عربی

طرز تهیه محلبی پسته

طرز تهیه محلبی پسته

محلبی پسته یکی از انواع دسر های خوشمزه و مقوی عربی است که با طعم های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی پسته در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم محبلی پسته
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۲ قاشق غذاخوری
آرد ۱ فنجان
پودر پسته ۱ لیوان
مغز پسته
۱ فنجان

طرز تهیه محلبی پسته

مرحله اول

برای تهیه محلبی پسته خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم و درون یک قابلمه مناسب الک می کنیم. در ادامه شکر را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم، در حین افزودن به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود و ذرات شکر کاملا حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط شیر را مرتب هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود. توجه داشته باشد که قبل از حباب زدن مایه محلبی باید کره را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا کره ذوب شده و به خورد مایه محلبی برود.

مرحله چهارم

پس از اینکه کره جذب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه پسته را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و بلافاصله به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا پسته درون مایه محلبی پخش شود.

مرحله پنجم

در نهایت مایه محلبی را درون ظرف مور نظرمان می ریزیم، سپس با پودر پسته به دلخواه تزیین می کنیم. در صورت تمایل می توانید از اسانس های مختلف، هل و گلاب برای طعمی بهتر استفاده کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 خرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی دسر سمولینا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده لبنانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه فرنی سه رنگ قالبی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی سه رنگ قالبی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی سه رنگ فرنی سه رنگ از دسرهای خوشمزه و ساده ایرانی است که می توانیم آنرا به سلیقه خود با رنگ های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه محلبی شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش عربی

طرز تهیه محلبی شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش عربی

طرز تهیه محلبی شکلاتی محلبی شکلاتی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و محبوب عربی است که در میان کدبانوهای ایرانی هم طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.