طرز تهیه محلبی کاراملی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه محلبی کاراملی

طرز تهیه محلبی کاراملی , دستور پخت دسر محلبی کاراملی ترکیه عربی

محلبی کاراملی یکی از انواع دسرهای محبوب در خاورمیانه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی کاراملی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
شیر۱ لیتر
خامه۱ بسته
آرد½ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل
شکر½ لیوان
آب½ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
آب برای نشاسته۱ لیوان
کره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه محلبی کاراملی

مرحله اول

برای تهیه محلبی کاراملی خوشمزه در ابتدا شیر را به همراه خامه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن دستی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس شکر را به همراه کره و وانیل اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به حدی هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد داخل قابلمه الک می کنیم. در ادامه مجددا مواد را کمی هم می زنیم تا یکدست شوند و گلوله های آرد به طور کامل باز شوند.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا به آرامی بپزند. زمانی که بافت مواد غلظتی شبیه به فرنی پیدا کرد، شعله را خاموش می کنیم و ترجیحا با همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و با کمی آب آنرا خیس می کنیم، سپس ظرف را بر می گردانیم تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه مایه محلبی را درون ظرف می ریزیم و به صورت یکدست با پشت قاشق پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ظرف را کنار می گذاریم تا مایه محلبی خنک شود، سپس به سراغ آماده کردن کارامل می رویم. برای این منظور شکر را داخل یک تابه مناسب (ترجیحا تفلون) می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا شکر را به آرامی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و مواد را به سرعت هم می زنیم. این کار باعث می شود در پایان کارامل خوشرنگ تر و براق تری داشته باشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نشاسته را درون یک لیوان آب حل کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه کره را به تابه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را تفت می دهیم تا آب اضافی درون تابه کشیده شود و بافت کارامل منسجم شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه بافت کارامل کمی روان تر از فرنی شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس کارامل را به آرامی روی محلبی اضافه کرده و با لیسک به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه ظرف را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت ظرف را از یخچال خارج می کنیم و در صورتی که بافت دسر کاملا منسجم شده بود، آنرا به صورت دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم. برای تزیین این دسر می توانیم از خلال پسته استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 16 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.