طرز تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه و مقوی برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساناز سانیا , سوپ کدو حلوایی سامان گلریز , سوپ کدو حلوایی رزا منتظمی برای سرماخوردگی , xvc jidi s   n pg hdd

سوپ کدو حلوایی یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و پر طرفدار فصل پاییز و زمستان است که با دستورهای متنوعی پخته می شود. این سوپ خوشمزه که به دلیل وجود کدو حلوایی بسیار سالم و مقوی است برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی هم بسیار مناسب است. کدو حلوایی حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان های قوی است که به همین دلیل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر فصل پاییز و زمستان زیاد سرما می خوردید، حتما این سوپ خوشمزه را در منوی غذایی خود جای دهید. این سوپ خوشمزه علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد، بسیار خوشرنگ است و باعث باز شدن اشتها می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو حلوایی½ کدوی کوچک
آب مرغ۴ لیوان
هویج۲ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
بلغور گندم یا جو½ پیمانه
پودر سیر¼ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه سوپ کدو حلوایی خوشمزه ابتدا بلغور را داخل یک کاسه آب می ریزیم و به مدت یک ساعت کنار می گذاریم تا به خوبی خیس بخورد. در ادامه کدو حلوایی را به همراه دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی به خوبی بپزد. پس از اینکه کدوحلوایی پخت پوست آنرا جدا می کنیم، سپس گوشت کدو حلوایی را با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم.

مرحله سوم

برای اینکه کدو حلوایی به صورت کاملا یکدست پوره شود می توانیم آنرا با میکسر یا مخلوط کن به پوره تبدیل می کنیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه آب مرغ داخل یک قابلمه جادار و مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بلغور خیسانده شده را آبکشی می کنیم، سپس به همراه پودر سیر اضافه می کنیم. ر ادامه سیب زمینی و هویج را پوست می گیریم، سپس به قطعات کوچک تبدیل کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت روی حرارت بسیار ملایم بپزد. پس از اینکه مواد سوپ پخت آنرا داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به پوره تبدیل می کنیم ( یا می توانیم با گوشکوب برقی میکس کنیم)

مرحله ششم

در پایان نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم، سپس خامه را به سوپ اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا خامه به خورد سوپ برود. در ادامه سوپ را در ظرف سوپخوری می کشیم و به همراه جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

نکات پخت سوپ کدو حلوایی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی , سوپ کدو حلوایی , طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر و خامه

سوپ کدو حلوایی با شیر

سوپ کدو حلوایی دستورهای بسیار متنوعی دارد و یکی از روش های پخت ان استفاده از شیر است. برای مواد بالا نسبت به ذائقه خود می توانیم از 1 تا 2 لیوان شیر در کنار آب مرغ استفاده کنیم تا سوپ کدو حلوایی با طعم شیر داشته باشیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.