طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان

طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان , دستور تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان

ترشی لیته لبو و بادمجان یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است که با رسپی های متنوعی درسیت می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیته لبو و بادمجان
بادمجان۵ عدد قلمی
لبو۲ عدد
سیر۲ حبه
سرکه۱ لیوان
آب½ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر گلپر و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لیته لبو و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیته بادمجان و لبو خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس کلاهک آنها را جدا کرده و از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم. حالا لبوها را می شوییم و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه لبوها را به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم، سپس به همراه بادمجان، آب، نصف لیوان سرکه و مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم لبو و بادمجان به مدت ۴۰ دقیقه بجوشند تا کمی نرم شوند. پس از گذشت این زمان بادمجان و لبوها را درون آبکش قرار می دهیم، سپس به همراه سیر درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مابقی سرکه را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر گلپر و سیاهدانه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا مقداری از عصاره آب بادمجان و لبو به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب کرده و درون آنرا با یک پارچه تمیز کاملا خشک می کنیم. حالا ترشی لیته را درون ظرف ریخته، سپس درب آنرا محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون ظرف جلوگیری کنیم.

مرحله ششم

در ادامه ترشی لیته را به مدت ۲ الی ۴ ساعت درون یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا خنک شود. این نوع ترشی به مدت ۶ ماه درون یخچال قابل نگهداری می باشد. پس از گذشت این زمان ترشی را سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.