طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج , دستور تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج

ترشی لیته بادمجان و هویج یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیته بادمجان و هویج
بادمجان۴ عدد
هویج۲ عدد کوچک
سیر۵ حبه
سبزیجات معطر۱ لیوان
سرکه کاراملی۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیته بادمجان و هویج خوشمزه در ابتدای کار سبزیجات معطر (نعنا، جعفری، گشنیز و شوید) را می شوییم، سپس درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج و خشک شوند.

مرحله دوم

حالا سبزیجات را به صورت متوسط خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان، هویج و سیرها را به خوبی شسته و خشک می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به ابعاد درشت، سپس سیر و هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید مواد ترشی کاملا خشک و بدون رطوبت باشند در غیر این صورت ترشی کپک می زند. حالا بادمجان را به همراه سرکه و مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا نرم و رنگ آنها تیره شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می‌ دهیم بادمجان به مدت ۲ ساعت کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که بادمجان خنک شد، سیر، هویج سبزیجات معطر را به همراه مقداری فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و سیاهدانه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب یکدست شوند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید در صورتی که سرکه در حین پختن بادمجان ها تبخیر شده بود و ترشی خشک بود، مجددا مقداری سرکه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا یک ظرف درب دار تمیز و خشک انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه ترشی لیته را درون ظرف ریخته، سپس درب آنرا محکم می بندیم و به مدت ۲ تا ۳ روز درون یخچال نگهداری می کنیم تا ترشی برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را به همراه انواع غذاها سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 18 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.