طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی ساده به روش خانگی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی , دستور پخت چیز کیک ژاپنی شکلاتی

چیز کیک ژاپنی شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک ژاپنی شکلاتی
شکلات دارک۱۱۰ گرم
شیر۱۱۰ گرم
کره۲۰ گرم
پنیر خامه ای۱۲۵ گرم
نمک۱ پنس
عصاره وانیل۵ میلی گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
آرد کیک۱۵ گرم
نشاسته ذرت۱۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲ عدد
شکر۶۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک ژاپنی شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا بافت پنیر خامه ای باز شود. در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا پنیر خامه ای درون شیر حل شود.

مرحله سوم

حالا کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس شکلات دارک را خرد کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه مایه را به خوبی هم می زنیم تا شکلات ها درون مایه ذوب شده و مایه شکلاتی شود.

مرحله چهارم

در ادامه کره را به همراه نمک و عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت مایه یکدست شود، سپس زرده های تخم مرغ را دانه دانه به کاسه افزوده و هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و تلفیق شوند.

مرحله پنجم

در ادامه آرد کیک را به همراه نشاسته ذرت و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت مایه یکنواخت شود. حالا سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه جدا می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا کمی سفید شود، سپس شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ حجیم و خامه ای شود.

مرحله هفتم

حالا سفیده تخم مرغ را کم کم به کاسه اضافه کرده و به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب کرده، سپس اطراف و درون آنرا کاملا با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه چیز کیک را درون قالب ریخته و با یک سیخ چوبی درون مایه می چرخانیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را درون سینی فر گذاشته و به اندازه ای که یک چهارم سینی را بگیرد آب جوش می افزاییم.

مرحله نهم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند. پس از گذشت این زمان حرارت را به ۱۴۰ درجه افزایش داده، سپس اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان درب فر را باز کرده و اجازه می دهیم چیز کیک درون فر خنک شود، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در نهایت چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و با پودر کاکائو تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 4 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.