طرز تهیه دسر زعفرانی خوشمزه به روش شیک و مجلسی

طرز تهیه دسر زعفرانی

طرز تهیه دسر زعفرانی ساده طرز تهیه دسر زعفرانی مجلسی طرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی بدون خامه طرز تهیه دسر زعفرانی بدون ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی با نشاسته و شیر طرز تهیه دسر زعفرانی ساده با نشاسته طرز تهیه دسر زعفرانی با بستنی

دسر زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شکیل است که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر زعفرانی
زرده تخم مرغ۳ عدد
شیر۳ لیوان
شکر۱ لیوان سرخالی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۵ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
خلال پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه دسر زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه نصف مقدار شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار داده، سپس اجازه می دهیم شکر کاملا حل شود. زمانی که شکر حل شد زعفران را می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم شیر در حد گرم شدن روی حرارت بماند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. حالا زرده های تخم مرغ را به همراه مابقی شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، خامه را به آن اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر داغ را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله چهارم

دقت کنید حین اضافه کردن شیر، مایه را بدون وقفه هم بزنید تا زرده های تخم مرغ با حرارت شیر پخته نشوند. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب با هم مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود.

مرحله پنجم

در ادامه ژلاتین بنماری شده را به کاسه حاوی مایه دسر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ژلاتین کاملا حل شود، سپس درون قالب مورد نظرمان می ریزیم و به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و با چاقو تیز اطراف دسر را از قالب جدا کرده، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت دسر را با مقداری خلال پسته و پرک زعفران تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.