طرز تهیه کرم چیز کاپوچینو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کرم چیز کاپوچینو

طرز تهیه کرم چیز کاپوچینو , دستور تهیه کرم چیز کاپوچینو

کرم چیز کاپوچینو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم چیز کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرم چیز کاپوچینو
شیر۳٫۵ پیمانه
شکر¾ پیمانه
پودر کاپوچینو۲ بسته
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
آب جوش½پیمانه
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم

طرز تهیه کرم چیز کاپوچینو

مرحله اول

برای تهیه کرم چیز کاپوچینو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. در ادامه شکر را به همراه شیر و کاپوچینو درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به هم زدن ادامه می دهیم تا شکر و کاپوچینو درون شیر حل شوند. قبل از جوش آمدن مخلوط شیر قابلمه را از روی حرارت برداشته و ژلاتین بنماری شده را به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مخلوط شیر را هم زده و اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه بماند تا با دمای محیط هماهنگ شود. در این فاصله پنیر خامه ای و خامه به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت پنیر خامه ای و خامه یکدست شد، مقداری از مخلوط شیر به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط پنیر و خامه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کرم چیز را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شود، سپس درون یک قالب مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۷ تا ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس با چاقو لبه های کرم چیز را از قالب جدا کرده و کرم چیز را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت کرم چیز کاپوچینو را به سلیقه خود تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 11 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.