طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی

طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی , دستور پخت دسر سمولینا لبنانی

دسر سمولینا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده لبنانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۴ لیوان
گلاب۴ قاشق غذاخوری
سمولینا۶ قاشق غذاخوری
شکر۸ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ بسته

طرز تهیه دسر سمولینا لبنانی

مرحله اول

برای تهیه دسر سمولینای خوشمزه به روش لبنانی در ابتدای کار شکر را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا شکر درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه شیر کمی گرم شد، آرد سمولینا را درون الک می ریزیم و درون قابلمه الک می کنیم. در همین حین باید با یک قاشق شیر را هم بزنیم تا آرد گلوله نشود و به طور کامل درون شیر باز شود.

مرحله سوم

حالا باید به صورت مداوم مواد را هم بزنیم تا غلیظ شوند، پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، گلاب را اضافه کرده و هم زدن را ادامه می دهیم تا به غلظت دلخواه برسیم. پس از اینکه مایه دسر غلیظ شد، خامه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس شروع به هم زدن دسر می کنیم تا خامه به طور کامل به خورد مایه دسر برود. در ادامه مایه دسر را درون میکسر یا غذاساز می ریزیم و به صورت یکدست میکس می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه دسر را از صافی رد می کنیم تا کاملا نرم و لطیف شود. در ادامه مایه دسر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در نهایت دسر را با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که رنگ این دسر سفید است و در صورت تمایل می توانیم آنرا با رنگ های دیگری نیز درست کنیم. برای تهیه این دسر در رنگ های دیگر کافیست مقداری زعفران دم کرده یا پودر کاکائو به آن اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.