طرز تهیه کنافه کذابه دسر خوشمزه و ساده به روش عربی

طرز تهیه کنافه کذابه

طرز تهیه کنافه کذابه , دستور پخت دسر کنافه کذابه عربی

کنافه کذابه یکی از انواع دسرهای مجلسی و پرطرفدار عربی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنافه کذابه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان تست۱ بسته کوچک
کره۱۰۰ گرم
خامه۱ بسته ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱ بسته
شربت باربه مقدار کافی

طرز تهیه کنافه کذابه

مرحله اول

برای تهیه دسر کنافه کذابه خوشمزه در ابتدای کار نان تست را به طور کامل پودر می کنیم. برای این کار می توانیم نان تست را درون میکسر بریزیم و میکس کنیم، یا اینکه اجازه دهیم کمی خشک شود، سپس با گوشتکوب پودر کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نصف نان تست پودر شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره هم دمای محیط را اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل جذب نان تست شود و بافتشان کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس انتخاب می کنیم و ترکیب کره و نان تست را در کف ظرف می ریزیم و با پشت قاشق فشرده می کنیم تا به خوبی به هم بچسبند. در ادامه پنیر خامه ای و خامه را  داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خامه و پنیر خامه را با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و روی لایه کره و نان تست به صورت یکدست پایپ می کنیم. در ادامه باقیمانده پودر نان تست را روی ترکیب خامه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا با پشت قاشق مواد را به خوبی فشرده می کنیم تا به هم بچسبند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس ظرف حاوی دسر را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی دسر رنگ بگیرد. در آخر دسر را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود، سپس شربت بار خنک را روی دسر می ریزیم و به صورت دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه رنگینک رولی خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه رنگینک رولی خوشمزه و شیک به روش مجلسی

طرز تهیه رنگینک رولی رنگینک رولی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه مهلبیه بادام خوشمزه و مخصوص با خامه و شیر

طرز تهیه مهلبیه بادام خوشمزه و مخصوص با خامه و شیر

طرز تهیه مهلبیه بادام دسر مهلبیه رولی یک دسر خانگی و سنتی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از نشاسته ذرت و …

طرز تهیه پاناکوتای انار خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه پاناکوتای انار خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه پاناکوتای انار پاناکوتای انار یکی از دسر های خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چیشی همراه باشید. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.