طرز تهیه سس زرشک ساده و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه سس زرشک

طرز تهیه سس زرشک برای مرغ سس زرشک برای استیک طرز تهیه سس زرشک و گردو

سس زرشک یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در کنار انواع غذاها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس زرشک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس زرشک
زرشک۱۰۰ میلی لیتر
آب زغال اخته۱۰۰ میلی لیتر
آب انار۱۰۰ میلی لیتر
آب پرتقال۱۰۰ میلی لیتر
روغن زیتون۲۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه سس زرشک

مرحله اول

برای تهیه سس زرشک خانگی ابتدای کار زرشک را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس آن را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم زرشک به مدت ۱ روز درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان قابلمه حاوی زرشک را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم جوش بیاید. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم، سپس اجازه می دهیم زرشک جوش بزند تا آب تبخیر شده و به ۲ پیمانه برسد.

مرحله سوم

حالا زرشک را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه زرشک را به همراه آب باقی مانده آن درون غذاساز یا بلندر می ریزیم، سپس میکس یا مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سس زرشک را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه آب زغال اخته را به همراه آب پرتقال و آب انار درون سس زرشک می ریزیم و هم می زنیم، سپس مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهبم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم سس زرشک به مدت ۱۵ دقیقه جوش بزند تا غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر روغن زیتون را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس به همراه انواع غذا یا سالاد سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.