طرز تهیه سس انار مخصوص و خوشمزه برای انواع غذاها

طرز تهیه سس انار

طرز تهیه سس انار اکبر جوجه طرز تهیه سس انار و زرشک طرز تهیه سس انار رستورانی طرز تهیه سس با رب انار برای مرغ طرز تهیه سس انار شمالی طرز تهیه سس انار برای کیک طرز تهیه سس انار ترکیه

سس انار یکی از سس های طبیعی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی مثل اکبر جوجه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس انار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس انار
آب انار۱ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس انار

مرحله اول

برای تهیه سس انار ابتدا باید آب انار تازه تهیه کنیم، برای این منظور بهتر است که خودمان آب انارها را بگیریم. انار را دان می کنیم، سپس درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به صورت یکدست میکس می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله انار میکس شده را درون صافی می ریزیم و صاف می کنیم تا آب انار خالص به دست بیاید. نکته ای که در مورد این سس باید به آن توجه داشته باشیم این است که سس انار با سه طعم تهیه می شود.

مرحله سوم

اگر بخواهیم سس انار ما ترش باید، باید از انار ترش استفاده کنیم، یا اینکه اگر انار شیرین یا ملس است کمی آب زرشک به آب انار اضافه کنیم. اگر بخواهیم طعم سس ملس باشد باید کمی شکر به سس اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در صورتی که بخواهیم سس انار ما طعمی مایل به شیرین داشته باشد، باید از انار شیرین در کنار کمی شکر استفاده کنیم. برای تهیه سس، آب انار را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

اگر بخواهیم طعم سس ملس باشد، به ازای هر لیوان آب انار، یک قاشق غذاخوری شکر اضافه می کنیم. در ادامه سس را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم هم می زنیم تا غلظت آن حدودا نصف رب انار (غلظت رب انار چقدر است؟) شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که روش تهیه این سس مانند رب انار است، فقط سس انار نیاز به زمان کمتری برای آماده شدن دارد. پس از اینکه سس به غلظت مناسب رسید، اجازه می دهیم خنک شود، سپس به همراه سالاد یاغذا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.