طرز تهیه بزقرمه مجلسی و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه بزقرمه

طرز تهیه بزقرمه مجلسی طرز تهیه بزقرمه دونفره طرز تهیه بزقرمه با مرغ طرز تهیه بزقرمه شیرازی فیلم طرز تهیه بزقرمه کرمانی طرز تهیه بزقرمه با گوشت طرز تهیه بزقرمه با بادمجان طرز تهیه بزقرمه با ماست

بز قورمه یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شهر کرمان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بزقرمه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
نخود۱ پیمانه
کشک غلیظ۱ پیمانه
نعنا و ترخون خشک۱ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه بزقرمه

مرحله اول

برای تهیه بزقرمه خوشمزه ابتدای کار نخود را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس نخود را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود طی این مدت آب نخود را چندین مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را درون آن می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه فلفل سیاه را به همراه زردچوبه به گوشت اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه سیر را به همراه ترخون و نعنا به گوشت اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر آن ها آزاد شود.

مرحله ششم

حالا توجه داشته باشید به دلیل آن که نعنا، ترخون و سیر سریع می سوزند حرارت را بسیار ملایم می کنیم. در ادامه نخود را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس نخود را به مخلوط گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آب را به قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم گوشت و نخود به مدت ۲ ساعت کاملا پخته و نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط بزقرمه را با گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا له و پوره شوند. در ادامه کشک را به همراه نمک به بزقرمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و قابلمه را مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بزقرمه گرم شود.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که بزقرمه گرم شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس بزقرمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کرده، سپس به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.