طرز تهیه مافین شکلاتی موزی خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه مافین شکلاتی موزی

طرز تهیه مافین شکلاتی موزی , دستور پخت مافین شکلاتی موزی

مافین شکلاتی موزی یکی از انواع شیرینی های مجلسی و بسیار شیک بی المللی است که برای پذیرایی در مجالس بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین شکلاتی موزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین شکلاتی موزی
موز۲ عدد
تخم مرغ درشت۲ عدد
شکر¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آرد۱ پیمانه و ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکلات نوتلا یا صبحانه۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
کرمفیل وانیلیبه مقدار کافی

طرز تهیه مافین شکلاتی موزی

مرحله اول

برای تهیه مافین شکلات موزی خوشمزه ابتدای کار پوست موز را جدا می کنیم، سپس با کمک چنگال موز را پوره می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر، روغن مایع و شکلات نوتلا به پوره موز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط پوره موز را با هم خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۲ مرحله به مخلوط پوره موز اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

حالا کاغذ های کپسولی را درون قالب های مافین قرار می دهیم، سپس دو سوم کپسول ها را با مایه کیک پر می کنیم. در ادامه کرمفیل وانیلی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم و ابتدای آن را نازک برش می زنیم، سپس به دلخواه روی مایه کیک را طرح می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مافین را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مافین های شکلاتی به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان مافین ها را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت یک سیخ چوبی یا خلال دندان مرکز مافین ها فرو می کنیم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود مافین ها کاملا پخته است. در آخر قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.