طرز تهیه مافین شلیل خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه مافین شلیل

مافین شلیل , طرز تهیه مافین شلیل , دستور پخت مافین شلیل

مافین یا کاپ کیک ها، کیک های کوچکی هستند که در قالب یا کپسول های مافین تهیه می شود و برای پذیرایی به عنوان شیرینی نیز استفاده می شود. مافین شلیل یکی از انواع مافین ها است که شلیل داخل و روی کیک، بافت و طعم فوق العاده ای را ایجاد می کند. مافین شلیل را به راحتی می توان در منزل تهیه نمود. می توان به جای شلیل از هلو نیز استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین شلیل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین شلیل
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲۵۰ گرم معادل ۲ لیوان
ماست۲۵۰ گرم معادل ۱ لیوان
شلیل۳ عدد
روغن۱۰۰ میلی لیتر معادل نصف لیوان
شکر۱۸۰ گرم معادل ۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
پرک بادامجهت تزیین

طرز تهیه مافین شلیل

مرحله اول

برای تهیه مافین خوشمزه و مخصوص با طعم شلیل در ابتدای کار، یک کاسه بزرگ را برداشته و تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون آن می ریزیم و با همزن برقی حدود ۳ تا ۴ دقیقه می زنیم تا کاملا سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

ماست و روغن را اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم. آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با همزن می زنیم. دو عدد از شلیل ها را شسته و پوست کنده و خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس به مواد اضافه می کنیم و با لیسک آرام مخلوط می کنیم. مواد را در قالب های مافین چرب و آرد پاشی شده یا درون کپسول های کاغذی می ریزیم. یک شلیل باقی مانده را برش های نازک زده و روی کیک می چینیم.

مرحله چهارم

سپس با پرک بادام اطرف آن را تزیین می کنیم. قالب ها را در فری که از قبل گرم شده است با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم. سپس با خلال دندان چک می کنیم تا کاملا مغز پخت شود. از فر بیرون می آوریم.

مرحله پنجم

حالا کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود و از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم. این نکته قابل ذکر است که قبل از شروع کار، تمام مواد را از یخچال خارج کرده و می گذاریم به دمای محیط برسد. این کار در کیفیت کیک ها موثر است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.