طرز تهیه سمبوسه رولی ساده و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه سمبوسه رولی

طرز تهیه سمبوسه رولی طرز پیچیدن سمبوسه رولی با نان لواش طرز تهیه سمبوسه رستورانی

سمبوسه رولی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه خاورمیانه است که با مواد بسیار متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه رولی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی متوسط۱ عدد
کره۲۰ گرم
کنسرو ذرت½ قوطی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نان لواشبه مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه رولی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه رولی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که ادویه ها سرخ شدند، فلفل دلمه ای را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود. در ادامه ذرت را به مواد گوشتی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که مغز سیب زمینی ها نرم شد، آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس با گوشتکوب می کوبیم تا پوره شود.

مرحله هشتم

حالا پنیر پیتزا را به همراه کره درون پوره سیب زمینی می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط پوره سیب زمینی را به مواد گوشتی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه نان لواش را به صورت درازا به اندازه های یکسان برش می زنیم، سپس مقداری از مواد گوشتی ابتدای نان قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا نان را به صورت رولی می پیچانیم تا مواد گوشتی درون نان فیکس شوند، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله یازدهم

در نهایت سمبوسه ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه شان کشیده شود. در ادامه سمبوسه های رولی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 6 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.