طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا خوشمزه به صورت سه رنگ

طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا

نوشیدنی شب یلدا , طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا

نوشیدنی شب یلدا یکی از نوشیدنی های ترکیبی خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب شربت و ژله درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پودر ژله آلوورا۲ بسته
شیر۱ لیوان
رنگ خوراکی سبزبه مقدار کافی
آب جوش۱ لیوان
آبمیوه قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه نوشیدنی شب یلدا

مرحله اول

برای تهیه نوشیدنی شب یلدا مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل شیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله آلوورا را درون آن می ریزیم و رنگ خوراکی سبز را به آن اضافه می کنیم، سپس دو سوم آب جوش را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا ژله را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم تا ذرات ژله به طور کامل حل شود. در ادامه وقتی ذرات ژله به طور کامل حل شد اجازه می دهیم به دمای محیط برسد، سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید ژله و شیر حتما باید هم دمای محیط باشند چون اگر ژله داغ باشد هنگام مخلوط شدن با هم شیر می برد. در ادامه لیوان های مورد نظر را انتخاب می کنیم، سپس ژله سبز را درون لیوان می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لیوان ها را به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم ژله ببند. در ادامه یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم، سپس پودر ژله آلوورا را درون کاسه می ریزیم و مابقی آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم ژله آلوورا به طور کامل به دمای محیط برسد. در ادامه زمانی که ژله آلوورا به دمای محیط رسید، شیر به دمای محیط رسیده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله سفید را کمتر از مقدار ژله سبز درون لیوان می ریزیم و مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا ژله سفید کاملا ببند. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت لیوان را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت آبمیوه ای که رنگ آن قرمز باشد یا شربت آلبالو خنک را روی ژله ها می ریزیم، سپس می توانیم ژله را در شربت حل کنیم و میل کنیم. در آخر لیوان ها را تا زمان سرو مجددا در یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 28 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیر سویا خانگی خوشمزه و سالم به صورت طبیعی

طرز تهیه شیر سویا خانگی خوشمزه و سالم به صورت طبیعی

طرز تهیه شیر سویا شیر سویا یکی از انواع شیرهای سالم خوشمزه گیاهی است که می تواند یه گزینه مناسب برای گیاهخواران باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی …

طرز تهیه شربت پرتقال سالم و خوشمزه غلیظ به روش خانگی

طرز تهیه شربت پرتقال سالم و خوشمزه غلیظ به روش خانگی

طرز تهیه شربت پرتقال شربت پرتقال یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود. از این شربت خوشمزه و خوشرنگ …

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا طبیعی و سالم به روش خانگی

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا طبیعی و سالم به روش خانگی

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا نوشیدنی های انرژی زا که در بازار موجود است به دلیل وجود قند زیاد برای سلامتی ضرر دارد. در این دستور از مواد طبیعی یک نوشیدنی خوشمزه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.