طرز تهیه ماست سفت و چکیده فوق العاده خوشمزه در منزل

طرز تهیه ماست

طرز تهیه ماست سون کشدار سفت با نشاسته بدون مایه در فر چکیده صنعتی خانگی در ظرف سفالی

است یکی از مواد غذایی بسیار محبوب میان ایرانیان است که معمولا در کنار غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه بورانی اسفناج با ماست خامه ای خوشمزه و مجلسی

مواد لازم ماست
شیر گوسفندی۴ لیتر
ماست۴ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ماست خانگی

مرحله اول

اگر دوست دارید ماست شما هم خوشمزه تر باشد، هم اینکه بافت چرب تری مثل ماست سون داشته باشد حتما از شیر با کیفیت گوسفندی دسته اول و بدون بهره برداری استفاده کنید (یعنی اینکه چربی های شیر گرفته نشده باشد)

مرحله دوم

شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم جوش بخورد. حالا داخل ظرف مناسب برای تهیه ماست می ریزیم.

مرحله سوم

می توانید از ظرف های سفالی هم استفاده کنید. حالا صبر می کنیم تا دمای شیر تقریبا نصف شود و به ۴۵ درجه سانتی گراد برسد به طوری که وقتی انگشتمان را در شیر فرو می کنیم کمی احساس سوختگی کنیم و دمای شیر خیلی ملایم نباشد.

مرحله چهارم

حالا ۴ قاشق غذاخوری ماست مایه (بهتر است از ماستی باشد که کیفیت بالایی داشته باشد) را با نصف کاسه شیر مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به ظرف حاوی شیر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا روی ظرف را با یک پارچه یا پتوی ضخیم می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت در این حالت بماند. پس از گذشت این زمان روی ماست را باز می کنیم و آب جمع شده روی ماست را دور می ریزیم، سپس ظرف ماست را در یخچال قرار نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

حالا باید ماست را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهیم تا کاملا سفت و خشک شود. اگر بخواهید ماست تان کاملا بدون آب باشد و مانند ماست چکیده حالت خامه ای داشته باشدی باید انرا در یک پارچه تمیز بریزید و آب اضافی آنرا بگیرید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/tamesalamat2020

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.