طرز تهیه کیک دایجستیو خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک دایجستیو

کیک دایجستیو , طرز تهیه کیک دایجستیو , دستور پخت کیک دایجستیو

کیک دایجستیو یکی از انواع کیک های بسیار محبوب بین المللی است که بافت بسیار نرمی دارد و برای میان وعده یا عصرانه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دایجستیو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک دایجستیو
آرد۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل مایع۱ قاشق چایخوری
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست۱۷۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
مواد روی کیک
کره۵۰ گرم
بیسکوئیت دایجستیو۶ عدد
بیسکوئیت پتی بور۶ عدد
کرم کارامل۱ بسته
پودر خامه۳۵ گرم

طرز تهیه کیک دایجستیو

مرحله اول

برای تهیه کیک دایجستیو خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. حالا باید مواد روی کیک را آماده کنیم. برای این منظور کره را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در حین ذوب شدن کره بیسکوئیت ها را به صورت ریز خرد می کنیم. پس از اینکه کره به طور کامل حل شد، بیسکوئیت ها را به آن اضافه می کنیم و با کره مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پودر خامه را به همراه کرم کارامل به مخلوط کره و بیسکوئیت اضافه می کنیم، سپس در حدی که مواد یکدست شوند، آنها را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد یکدست شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

برای تهیه پایه کیک ابتدا تخم مرغ هم دمای محیط را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان مایل به کرمی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم، سپس ماست را اضافه کرده و مجددا ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کننده (آموزش درست کردن روغن جداکننده کیک) پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و به صورت یکدست روی آن را با لیسک صاف می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد رویی کیک را روی مایه کیک می ریزیم و آنرا نیز به صورت یکدست روی کیک پخش می کنیم. در ادامه قالب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد و روی آن طلایی شود.

مرحله نهم

پس از اینکه کیک آماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. برای تزیین این کیک خوشمزه می توانیم از موادی مانند شیر عسلی به همراه شکلات تخته ای ذوب شده استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه قرابیه کرم دار خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه کرم دار خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه کرم دار قرابیه کرم دار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کیک سیب مغزدار خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب مغزدار خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب مغزدار کیک سیب مغزدار یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس شیرینی پرنس یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده ترین مواد …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.