طرز تهیه معجون خرمایی بسیار مقوی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه معجون خرمایی

معجون خرمایی , طرز تهیه معجون خرمایی , دستور پخت معجون خرمایی

معجون خرمایی یکی از انواع معجون های خوشمزه و بسیار مقوی جنوب کشورمان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه معجون خرمایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم معجون خرمایی
خرمای بدون هسته½ پیمانه
نمک۱ پنس
دارچین۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
میوه یا پودر نارگیل⅓ پیمانه
پسته¼ پیمانه
بادام¼ پیمانه
گردو¼ پیمانه

طرز تهیه معجون خرمایی

مرحله اول

برای تهیه معجون خرمایی توصیه می کنیم از خرمای کبکاب استفاده شود تا در پایان نتیجه رضایت بخش تری داشته باشیم. برای شروع ابتدا هسته های خرما را خارج می کنیم، سپس پوست اضافی خرماها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خرماها را پس از آماده کردن درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه دارچین، وانیل، تکه های میوه نارگیل یا پودر نارگیل، مغز پسته، مغز بادام و مغز گردو به مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه داخل یک سینی لبه دار یا یک قالب مربعی را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مایه معجون را داخل سینی یا قالب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قاشق را با کمی آب خیس می کنیم، سپس با پشت قاشق مواد را به صورت یکدست درون قالب پخش می کنیم و کمی فشار می دهیم تا به خوبی فشرده شوند. پس از آماده شدن معجون، آنرا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت که مواد به خوبی خودشان را گرفتند، قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک کارد تیز را با کمی آب نمدار می کنیم. در ادامه معجون را به صورت مربعی یا لوزی برش می زنیم.

مرحله ششم

در صورتی که تمایل داشته باشیم معجون خرمایی ما ظاهر مجلسی تری داشته باشیم، می توانیم از یک کاتر با طرح دلخواه استفاده کنیم. حتما کاتر را قبل از قالب زدن معجون باید خیس کنیم تا معجون به آن نچسبد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.