طرز تهیه کدو سبز پفکی، یک پیش غذای خوشمزه و شیک

طرز تهیه کدو سبز پفکی

کدو سبز پفکی , طرز تهیه کدو سبز پفکی , دستور پخت کدو سبز پفکی

کدو سبز پفکی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو سبز پفکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۲ عدد
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱۶۰ گرم
شیر¾ پیمانه
روغن مایع۳ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پنیر فتا یا لیقوان رنده شده۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه کدو سبز پفکی

مرحله اول

برای تهیه کدو سبز پفکی ابتدا کدو سبزها را به صورت ورقه ای نازک و یکدست خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه زرده ها و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، سپس سفیده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی به اندازه ای مخلوط می کنیم که کاملا فرم بگیرند. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه روغن، شیر، پنیر فتای رنده شده، بکینگ پودر و آرد درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و فلفل قرمز اضافه می کنیم و مواد را ۳۰ ثانیه دیگر ترکیب می کنیم تا ادویه ها به خورد مواد بروند.

مرحله چهارم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را کم کم به ظرف حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک از یک سمت ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. باید مواد را به آرامی ترکیب کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله پنجم

حالا کدو سبز ورقه ای را به مواد اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا کدو سبز به صورت یکدست در کل مواد پخش شوند. در ادامه یک تابه گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن سرخ کردنی اضافه می کنیم.

مرحله ششم

باید به اندازه ای روغن اضافه کنیم که کدو سبز هنگام سرخ شدن درون روغن شناور باشد. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با قاشق از مواد بر می داریم و داخل روغن می ریزیم و اجازه می دهیم پف کرده و طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کدو سبزها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود، سپس از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای می چینیم. در پایان کدو سبز پفکی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.