طرز تهیه بادمجان پفکی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه بادمجان پفکی

طرز تهیه بادمجان پفکی دورچین حلقه بادمجان xvc jidi fhnl hk  t d

بادمجان پفکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه نوعی غذای سوخاری محسوب می شود، البته با بادمجان سوخاری متفاوت است. بادمجان سوخاری با غلطاندن در پودر سوخاری تهیه می شود ولی بادمجان پفکی مانند جوجه چینی و میگو پفکی با غلطاندن در خمیر تهیه می شود. بادمجان پفکی به دلیل اینکه در روغن فراوان سرخ می شود، دارای کالری زیادی است و به همین دلیل برای سرو به عنوان یک غذای کامل مناسب است، البته می توانیم از این غذای خوشمزه به عنوان پیش غذا نیزاستفاده کنیم، در ادامه برای مشاهده این آموزش آشپزی با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان2 عدد
تخم مرغ2 عدد
شیر2 قاشق غذاخوری
آرد سفید4 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت بادمجان پفکی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان پفکی ابتدا بادمجان ها را با پوست می شوییم و با دستمال روی آن ها را خشک می کنیم و به صورت یک سانت در میان پوست هر بادمجان را می گیریم (شبیه رنگ گورخر) و روی تخته آشپزخانه آنها را قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس بادمجان ها را به صورت ورقه ای با قطر حدودا یک سانتی متر برش می زنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شده و کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله بکینگ پودر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، آرد و شیر به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال یا همزن دستی همگی مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا کاسه محتوی ترکیب تخم مرغ را کنار دستمان قرار می دهیم. در ادامه داخل قابلمه ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم که بادمجان هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

حالا بادمجان ها را ابتدا داخل ترکیب تخم مرغ قرار می کنیم تا کاملا آغشته به آن شود و بعد بلافاصله به آرامی داخل روغن داغ شده می گذاریم تا سرخ شوند. همگی بادمجان ها را به همین صورت سرخ می کنیم.

مرحله ششم

به هیچ عنوان تعداد زیاد بادمجان روی هم داخل قابلمه قرار ندهید. بعد از سرخ و پفکی شدن بادمجان ها را داخل توری می گذاریم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بعد در ظرف مورد نظرمان بادمجان های پفکی را می چینیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوبلت، صبحانه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کوبلت، صبحانه خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کوبلت محبوبیت کباب برای ایرانیان در حدی است که حتی در سفرهای خارجی خود نیز از این غذا غافل نمی ‌شوند. در واقع کباب یکی از نمادهای غذای ایرانی است. …

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه پیتزا مرغ خامه ای پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. …

طرز تهیه کباب تابه ای در فر خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کباب تابه ای در فر خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کباب تابه ای در فر کباب تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که این بار می خواهیم آنرا در فر درست کنیم، برای مشاهده این آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.