طرز تهیه فرنی اصفهانی، یک صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی

طرز تهیه فرنی اصفهانی

فرنی با نشاسته اصفهانی , طرز تهیه فرنی اصفهانی , دستور پخت فرنی صبحانه اصفهانی

فرنی اصفهانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که مانند عدسی اصفهانی به عنوان صبحانه سرو می شود، در تهیه این فرنی خوشمزه از شیره انگور یا شیره خرما استفاده می شود که باعث می شود مقوی تر باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی اصفهانی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی اصفهانی
آرد برنج۳ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
شیره انگور یا خرما۱ قاشق غذاخوری
گلاب و هل (اختیاری)به مقدار لازم

طرز تهیه فرنی اصفهانی

مرحله اول

برای تهیه فرنی خوشمزه به روش اصفهانی ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد برنج را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا آرد برنج به طور کامل درون شیر حل شود و مواد با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه آرد برنج درون شیر حل شد، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و صبر می کنیم تا شیر به نقطه جوش برسد. در همین حین نشاسته ذرت را با آب ترکیب می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا نشاسته درون آب حل شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، ترکیب آب و نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس با صبر و حوصله فرنی را به صورت متداوم هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد و به اصطلاح قدیمی ها قوام یابد.

مرحله چهارم

اضافه کردن پودر هل و گلاب به این فرنی اختیاری است، ولی اگر دوست دارید فرنی شما عطر و طعم بهتری داشته باشد می توانید، حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری گلاب و نوک قاشق چایخوری پودر هل هم به فرنی اضافه کنید.

مرحله پنجم

البته باید توجه داشته باشید که ترکیب گلاب و پودر هل را قبل اینکه فرنی به غلظت مناسب برسد باید اضافه کنیم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب کنیم. پس از اینکه فرنی تقریبا آماده شد می توانیم به سلیقه خود مقدار شیره میوه به آن اضافه کنیم.

مرحله ششم

بهترین نوع شیره برای این فرنی شیره انگور ( چطوری شیره انگور درست کنیم؟ ) یا شیره خرما است که طعم بی نظیری به این فرنی می دهد. در آخر می توانید فرنی را به صورت گرم سرو کنید، یا اینکه در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس به صورت سرد سرو کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه موساکا با مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه موساکا با مرغ خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه موساکا با مرغ موساکا با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی یونان است که معروف به گراتن می باشد و با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه کوکوی تره خوشمزه و مجلسی به روش سنتی تبریزی

طرز تهیه کوکوی تره خوشمزه و مجلسی به روش سنتی تبریزی

طرز تهیه کوکوی تره کوکوی تره یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که اصالت آن متعلق به تبریز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه مرصع پلو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه مرصع پلو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه مرصع پلو مرصع پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.