طرز تهیه بستنی اکبر مشتی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی , طرز تهیه بستنی اکبر مشتی , دستور پخت بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی، با خاطرات کودکی همه ما ایرانیان گره خورده است. یک طعم خوب و دوست داشتنی که همراه همیشگی روزهای گرم تابستانی بوده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی اکبر مشتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر پرچرب۴ لیوان
شکریک و ۳/۱ لیوان
ثعلب۲ قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
گلاب۱ استکان
خامه صبحانه۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
خلال پستهبه میزان لازم

طرز تهیه بستنی اکبر مشتی

مرحله اول

قبل از هرچیزی باید خامه های یخ زده را برای بستنی تهیه کنید. برای این کار ۴ قاشق خامه صبحانه را داخل یک پلاستیک فریزر ریخته و آن را بر روی یک سینی مستطیل شکل صاف کنید. باید خامه به شکل یکنواخت و نازک درون پلاستیک پهن شود.

مرحله دوم

حالا خامه را با همان سینی درون فریزر بگذارید تا یخ بزند.در ادامه ۴ لیوان شیر پرچرب را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا حسابی بجوشد و قل بزند. یادتان باشد که یا شیر را همیشه در ظرف شیرجوش بجوشانید.

مرحله سوم

و یا قابلمه را قبل از جوشاندن شیر حسابی تمیز بشویید تا هیچگونه چربی و آلودگی بر روی آن نمانده باشد. باید شکر را به خوبی با ثعلب مخلوط کنید. حالا باید شکر و ثعلب را به آرامی درون شیر در حال جوش بریزید.

مرحله چهارم

نکته اساسی در این مرحله آرام اضافه کردن شکر و سریع هم زدن شیر است. این کار کمک می کند تا شکر و ثعلب به خوبی درون شیر داغ حل شوند. اگر خیلی طرفدار بستنی های شیرین هستید، به این دستور شکر اضافه نکنید.

مرحله پنجم

اضافه کردن شکر به این نسبت باعث می شود تا بستنی شما شل شود و هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید آن را به غلظت مناسب برسانید. زیاد و کم بودن ثعلب نیز می تواند کیفیت بستنی را تغییر دهید.

مرحله ششم

بعد از اینکه از حل شدن شکر در شیر داغ مطمئن شدید باید طعم دهنده ها را به آن اضافه کنید. اگر هنگام هم زدن شیر دانه های شکر را در ته قابلمه احساس نمی کنید؛ وقت آن رسیده که زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

بعد از اضافه کردن این دو باید همچنان به هم زدن ادامه دهید. یادتان باشد که ثعلب درون این مخلوط به شما کمک می کند تا کمی به غلظت آن اضافه شده و به اصطلاح قوام بگیرد. بعد از مخلوط شدن تمامی مواد، شعله را خاموش کنید.

مرحله هشتم

باید اجازه دهید تا شیر درون قابلمه به آرامی و به شکل طبیعی خنک شود. حتما در این بین مخلوط را هم بزنید. این کار به کشدار شدن بستنی منجر می شود. وقتی که شیر خنک شد وقت آن رسیده که آن را درون ظرف مناسبی ریخته و بگذارید تا در فریزر منجمد شود.

مرحله نهم

باید اجازه دهید تا شیر حدود نیم ساعت درون فریزر بماند. حالا شیر نیمه منجمد را از درون فریزر خارج کرده و آن را به خوبی به کمک همزن هم بزنید. حالا باید دوباره این مخلوط را دوباره داخل فریزر قرار دهید.

مرحله دهم

این مرحله را باید ۵ یا ۶ بار دیگر تکرار کنید تا بستنی به خوبی کشدار شود. به هیچ وجه این مرحله را دست کم نگیرید. همان طور که گفتیم هم زدن های پی در پی کمک می کند تا بستنی حسابی غلیظ و کشدار شود.

مرحله یازدهم

وقتی که میزان غلظت و کشدار بودن بستنی مطابق میل شما بود می توانید خامه را به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید خامه منجمد را از یخچال خارج کنید و آن را خرد کنید. خامه های خرد شده را داخل بستنی بریزید.

مرحله دوازدهم

سپس حسابی مخلوط کنید. حالا می توانید بستنی را در یک ظرف مناسب ریخته و آن را درفریزر نگه دارید. بعد از یک ساعت بستنی کشدار شما آماده است. می توانید در این مرحله خلال پسته را به آن اضافه کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 22 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.