طرز تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی بدون ثعلب بدون شیر با خامه ایتالیایی شکلات تلخ xvc jidi fsjkd a ghjd

بستنی شکلاتی یکی از انواع بستنی های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی شکلاتی
شیر پرچرب۶ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
پودر ثعلب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور تهیه بستنی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شیر گرم شود. در همین حین شکر را به همراه ثعلب، پودر کاکائو و وانیل مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه شیر از کناره ها شروع به زدن جوش های ریز کرد، آنرا داخل یک ظرف استیل می ریزیم و کم کم مخلوط شکر و ثعلب را به شیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا مواد را با همزن دستی می زنیم تا زمانی که غلیظ و کشدار شوند.

مرحله سوم

در ادامه خامه را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. حالا داخل یک ظرف بزرگ را با یخ خرد شده پر می کنیم، سپس ظرف استیل حاوی مایه بستنی را روی یخ ها قرار می دهیم و مواد بستنی را به مدت ۲۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

می توانیم برای اینکه خسته نشویم از دور کند همزن استفاده کنیم. پس از گذشت ۲۰ دقیقه ظرف بستنی را به فریزر منتقل می کنیم و هر یک ساعت یک بار از فریزر خارج کرده و چند دقیقه می زنیم و مجددا درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

برای اینکه بستنی به خوبی سفت شود باید طی ۵ ساعت ۵بار بستنی را از فریزر خارج کرده و هم بزنیم. حالا بستنی ما اماده است، آنرا اسکوپ می زنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در صورت تمایل با سس شکلات سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 تیر 1399
  • منبع :
  • img from ketopots.com

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.