طرز تهیه پودینگ خرما، یک دسر فوق العاده خوشمزه و مقوی

طرز تهیه پودینگ خرما

دسر با خرما برای کودکان طرز تهیه دسر رژیمی با خرما دسر خرما و گردو طرز تهیه کرم خرما پودینگ خرما شف طیبه طرز تهیه شیر خرما طرز تهیه پودینگ ترکیه ای طرز تهیه خرما با مغزیجات

پودینگ خرما یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی بین المللی است که برای ماه رمضان بسیار مناسب است. این دسر خوشمزه بسیار مقوی است و به همین دلیل برای سفره افطار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ خرما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خرما بدون هسته۲۰۰ گرم
شیر۴ + دو سوم پیمانه
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
شکره قهوه ای۳ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
دارچین۱ قاشق مرباخوری
خامه فرم گرفتهبرای تزیین
مغز گردوبرای تزیین

طرز تهیه پودینگ خرما

مرحله اول

ابتدا خرماها را می شوییم و پوست های اضافی شان را با دقت جدا می کنیم، سپس با دو سوم پیمانه شیر داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند و به شکل پوره در بیایند.

مرحله دوم

در این مرحله بعد ۴ پیمانه شیر باقیمانده را به همراه شکر، نشاسته ذرت و پودر دارچین داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد غلظت پیدا کردند، پوره خرما را اضافه می کنیم و در مرحله پایانی کره را هم اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتد. در ادامه مواد را داخل لیوان های سرو می ریزیم.

مرحله چهارم

لیوان ها را داخل یخچال قرار می دهیم تا پودینگ خودش را بگیرد و آماده سرو شود. پس از اینکه پودینگ خودش را گرفت آنرا از یخچال خارج می کنیم و روی لیوان ها را با خامه فرم گرفته و مغز گردو تزیین می کنیم. دارچین را هم برای زیبایی بیشتر روی خامه الک می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.