طرز تهیه لازانیا دیگی خوشمزه و مخصوص بدون استفاده از فر

طرز تهیه لازانیا دیگی

طرز تهیه لازانیا دیگی , دستور پخت لازانیا دیگی

لازانیا یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دنیاست و شاید کم‌تر کسی را بتوان دید که این غذا را دوست نداشته باشد. طرز تهیه لازانیا ساده‌ است اما ریزه‌ کاری ‌های خاص خود را دارد که با رعایت آن‌ها، یک لازانیای خوشمزه و شیک خواهید داشت. لازانیا به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود؛ لازانیا داخل فر، لازانیا داخل ماکروفر و لازانیا بدون فر (روی گاز). هم چنین لازانیا را به صورت خشک یا آبکش استفاده می‌کنند. لازانیا بدون فر یکی از انواع روش های پخت این غذای خوشمزه ایتالیایی است، تا کسانی هم که فر ندارند بتوانند این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا دیگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم لازانیا دیگی
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
ادویه های مورد نیاز
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
پودر پاپریکا و پودر سیربه مقدار لازم
آویشنبه مقدار دلخواه
مواد لازم برای سس بشامل
آرد۲۵ گرم
کره۲ قاشق غذا خوری
خامه۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شیر گرم۱ لیوان

طرز تهیه لازانیا دیگی

مرحله اول

برای تهیه لازانیای خوشمزه به صورت دیگی یک قابلمه را پر آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه آب که به جوش آمد، به آن نمک و زردچوبه می زنیم ولی روغن اضافه نمی کنیم چون باعث می شود مواد لازانیا نچسبد.

مرحله دوم

در این مرحله ورقه های لازانیا را درون قابلمه می ریزیم و بعد از یک ربع آن را آبکش می کنیم. از گوشت چرخ کرده برای داخل لازانیا استفاده می‌کنیم، البته در صورت تمایل می توانیم از گوشت مرغ، سویا یا هر چیزی دیگری به جای گوشت چرخ کرده استفاده کنیم.

مرحله سوم

هر مواد دیگری مانند قارچ ،ذرت ،گوشت، فلفل دلمه‌ای و… که دوست داشتیم و در دسترس بود هم می توانیم در تهیه لازانیا استفاده کنیم. در صورت استفاده از سویا، آنرا از یک ربع قبل با آب سرد خیس می کنیم و آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را در روغن داغ تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. وقتی که پیاز ها کامل سرخ شد، سویا را آب می گیریم.

مرحله پنجم

سپس به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. می توان به جای سویا از گوشت چرخ کرده یا مرغ پخته ریش ریش شده و سوسیس و کالباس استفاده کرد. فلفل دلمه ای ریز خرد شده و در صورت دلخواه قارچ و ذرت را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

یک قابلمه کوچک برداشته و کره را درون آن می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی که بوی خامی آرد گرفته شد، شیر را به آن اضافه کرده و سریع هم می زنیم تا گلوله نشود.

مرحله هفتم

نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و با هم مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. سپس از روی حرارت برداشته و خامه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. بستگی به اندازه و مقدار لازانیا ظرف مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ورقه های لازانیا را دور تا دور ظرف می چینیم و یک لایه پنیر سپس از مواد گوشتی و سس بشامل می ریزیم. پنیر پیتزا و چند برش لازانیا را روی آن می‌گذاریم و این مرحله را چندین بار تکرار می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله نهم

در انتها اضافه های ورقه های لازانیا را روی همدیگر می گذاریم که حالت بسته به خود بگیرد بعد به کمک شعله پخش کن روی شعله گاز به مدت ۴۰ دقیقه می پزیم. قابلمه با سایز مناسب مواد را استفاده می‌کنیم که نه بزرگ باشد نه کوچیک به اندازه باشد که دقیقا حکم قالب را اجرا می‌کند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.