طرز تهیه پیتزا سیر استیک خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا سیر استیک

پیتزا سیر استیک , طرز تهیه پیتزا سیر استیک , دستور پخت پیتزا سیر استیک

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای سیر استیک از سس سیر و بیکن سرخ شده تهیه شده است. در این دستور از نان جو برای پایه پیتزا استفاده شده است اما می توان از هر خمیر یا نان آماده ای برای این کار استفاده کرد. طعم و عطر سیر در این پیتزا طعم فوق العاده ای را در کنار بیکن ها ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا سیر استیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
نان جو۲ عدد
بیکن۱۰۰ گرم
سیر۲ حبه
کره۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۵ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
پنیر پارمزانیک و نیم قاشق غذا خوری
شیر۱ استکان

طرز تهیه پیتزا سیر استیک

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه با طعم سیر و استیک در ابتدای کار، سس روی پیتزا را تهیه می کنیم. برای این کار، یک تابه مناسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره را به آن اضافه می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده یا له می کنیم و به کره اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود. در ادامه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم. شیر را اضافه کرده و با سیر مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس پنیر پارمزان را اضافه کرده و با شعله کم، می گذاریم تا غلیظ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و با کمی کره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بیکن ها را درون کره سرخ می کنیم، سپسپ از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای باریک برش می زنیم. قارچ را هم به صورت حلقه ای یا ورقه ای برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله نان جو درسته را برداشته و روی آن را با سس سیری که در مراحل قبل تهیه کرده ایم خیس می کنیم. سپس پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم. در ادامه بیکن ها را به سلیقه خود در کنار هم روی پنیر پیتزا می چینیم.

مرحله ششم

سپس فلفل دلمه ای و قارچ ها را لابه لای بیکن ها قرار می دهیم. مجدد یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی آن ریخته و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر نرم و روی آن طلایی شود. سپس از فر در آورده و به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 29 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه استیک هندوانه ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه استیک هندوانه ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه استیک هندوانه استیک هندوانه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و جدید نیویورکی است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه بال کباب بهاراتی خوشمزه به روش سنتی عربی

طرز تهیه بال کباب بهاراتی خوشمزه به روش سنتی عربی

طرز تهیه بال کباب بهاراتی بال کباب بهاراتی یکی از انواع کباب های خوشمزه عربی است که با نوعی ادویه عربی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به …

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی با طعم کره ای

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی با طعم کره ای

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی فرنی کدو حلوایی یکی از انواع غذاهای سبک و سالم بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. فرنی ها معمولا به عنوان دسر …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.