طرز تهیه پیتزا استیک خوشمزه و رستورانی با سیر و قارچ

طرز تهیه پیتزا استیک

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک ابراهیمی پیتزا فیله گوشت قارچ خانگی در خانه ایتالیایی

پیتزا یک غذای اصیل ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر و رب گوجه یا گوجه فرنگی و پنیر پیتزا ساخته شده است. به مرور زمان و بسته به ذائقه کشورهای مختلف، مخلفاتی روی پیتزا اضافه شده است. یکی از انواع این پیتزا ها، پیتزا استیک است که با استفاده از استیک گوشت گوساله و قارچ و زیتون پخته می شود. گوشت های تکه ای روی پیتزا علاوه بر طعم خوبی که بوجود می آورد، ظاهر زیبایی نیز برای پیتزا ایجاد می کند. هرچه پیتزا پنیر بیشتری داشته باشد، خوشمزه تر می شود که بسته به ذائقه خانوائه قابل تغییر است. ضخامت نان نیز سلیقه ای است. پیتزاهای ایتالیایی ضخامت خیلی کمی دارند اما پیتزا های آمریکایی تپل تر است.

مواد لازم برای ۱ نفر
استیک گوشت۱۵۰ گرم
قارچ۵ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
سس کچاپ یا پیتزا۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
زیتون اسلایس شده۴ عدد
سس خردل½ قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل
خمیر پیتزا۱ عدد

دستور پخت پیتزا استیک

مرحله اول

برای تهیه پیتزا استیک خوشمزه و مخصوص ابتدا کف قالب را کمی با روغن چرب می کنیم. در ادامه خمیر پیتزا آماده یا خمیر جادویی که از قبل درست کرده ایم را توی قالب پهن می کنیم به طوری که از سطح قالب اضافه بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله کمی کره را آب کرده و سیر را رنده کرده و درون آن می ریزیم تا کمی حرارت ببیند و کره بوی سیر بگیرد. در ادامه مخلوط سیر و کره را روی خمیر می مالیم. سپس سس کچاپ و خردل را روی سطح می مالیم.

مرحله سوم

حالا کمی پنیر در اطراف قالب پخش کرده و خمیر اضافه را روی قالب بر می گردانیم به طوری که کناره پیتزا به فاصله ۵/۱ سانتی متر تو رفته و زیر آن پنیر مخفی شده باشد. در ادامه روی بقیه سطح هم کمی پنیر پیتزا می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت های استیک را باریک باریک برش زده و به صورت مرتب روی خمیر می چینیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت خلال خرد کرده و در کمی روغن تفت می دهیم، سپس روی خمیر بین استیک ها قرار می دهیم.

مرحله پنجم

قارچ ها را هم شسته و ورقه های نازک برش زدیم و روی پیتزا را یک لایه پخش می کنیم. سپس پنیر پیتزا را روی کل پیتزا پخش می کنیم. در آخر زیتون ها را از وسط برش زده و روی سطح می چینیم. زرده تخم مرغ را بهم می زنیم تا از لختگی در آید.

مرحله ششم

سپس با کنجد روی کناره های پیتزا که داخل آمده است، رومال می کنیم. سپس در فر با درجه ۱۸۰ سانتی گراد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا کامل پخته شود. سپس حدود ۵ دقیقه گریل فر را روشن کرده تا پنیر روی پیتزا طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.