طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای خوشمزه و مخصوص مثل بیرون

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای

طرز تهیه پیتزا مرغ تابه ای در ماهیتابه با خمیر اماده خوشمزه رستورانی

پیتزا مرغ تابه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۱ لیوان + یک سوم لیوان
ماست½ لیوان
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن۲قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
سینه مرغ۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
قارچ۶ عدد
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
سس پیتزابه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا مرغ تابه ای

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مرغ تابه ای ابتدا قابلمه ای را تا نصفه آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید و بعد یک پیاز متوسط را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و هنگام جوشیدن آب همراه با تکه های مرغ به ان اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس اجازه می دهیم تا مرغ به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بپزد و بعد مرغ های پخته شده را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریش ریش می کنیم.قارچ ها را نیز می شوییم و روی تخته برش میدهیم و داخل تابه ای تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را داخل داخل کاسه ای می شکنیم و با چنگال آن را هم می زنیم تازرده و سفیده کاملا مخلوط شوند و بعد روغن،نمک و ماست به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.بکینگ پودر را با آرد مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به مواد کم کم اضافه می کنیم و همگی مواد را با قاشق با یکدیگر کاملا ترکیب می کنیم و دستمان را چرب می کنیم و خمیر را ورز می دهیم اگر نیاز بود آرد اضافه می کنیم.خمیر باید لطیف و منسجم باشد.قلمو را داخل کمی روغن می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه کف قالب یا تابه را با آن چرب می کنیم و خمیر را کف قالب یا تابه پهن می کنیم.با این حجم از مواد می توانیم دو تا پیتزا متوسط درست کنیم.فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود.

مرحله ششم

در تابه را می گذاریم و شعله پخش کن را روی شعله می گذاریم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه پیتزا بپزد. پس از گذشت این زمان خمیر پیتزا را چک می کنیم.

مرحله هفتم

اگر کناره های خمیر پیتزا به خوبی پف کرده بود و زیر آن طلایی شده بود پیتزا پخته است وگرنه باید اجازه بدهیم تا ۱۰ دقیقه دیگر بماند تا پخته شود. پس از پهن کردن خمیر روی آن را با سس گوجه فرنگی کاملا می پوشانیم.

مرحله هشتم

سپس مواد پیتزا را روی سس به صورت پخش می ریزیم تا همه جای خمیر از مایه باشد و در آخر پنیر پیتزا روی مایه پیتزا می ریزیم و قارچ و فلفل دلمه ای ها را روی پنیر می ریزیم تا هم پیتزا زیباتری داشته باشیم و هم آب موجود در آن ها باعث خراب شدن و خمیر شدن نان پیتزا نشوند.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را وسط فر قرار می دهیم و  یک کاسه آب نیز داخل فر می گذاریم وبه مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا پیتزا پخته شود. در آخر پخت می توانید ۱ الی ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزا نیز برشته شود.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 26 آبان 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.