طرز تهیه پیتزا بلدرچین خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا بلدرچین

طرز تهیه پیتزا بلدرچین , دستور پخت پیتزای تخم بلدرچین

پیتزا بلدرچین یکی از انواع پیتزاهای ساده و متفاوت است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا بلدرچین در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
آب¾ لیوان
آرد۲ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای پیتزا
تخم بلدرچین۵ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
سس کچاپ یا سس گوجه فرنگیبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه پیتزا بلدرچین خوشمزه در ابتدای کار خمیر پیتزا را آماده می کنیم، برای این منظور خمیر مایه فوری را به همراه آرد، نمک و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا آب را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی خمیر کمی آب اسپری کرده و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم تا به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، آنرا مجددا ورز می دهیم تا پف اضافی خمیر گرفته شود. در ادامه فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به صورتی که مرکز آن نازک و لبه های آن کمی ضخیم تر از مرکز آن باشد درون سینی فر کاملا پهن می کنیم. در ادامه برای مواد روی پیتزا، ابتدا مقداری سس کچاپ روی خمیر پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه سس را روی سطح خمیر به غیر لبه های آن می مالیم، سپس روی خمیر را با پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا روی پنیر تخم بلدرچین ها را می ریزیم و گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی خرد کرده و روی پنیر می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی پنیر پیتزا کاملا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

زمانی که پنیر پیتزا کاملا طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و پیتزا را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت پیتزا بلدرچین را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و با سس دلخواه سرو می کنیم نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.