طرز تهیه شیره توت سفید و سیاه ساده و آسان به روش خانگی

طرز تهیه شیره توت سفید

شیره توت سفید , طرز تهیه شیره توت سفید , دستور پخت شیره توت سفید

شیره توت یکی از شیره های مفیدی است که می تواند همراه با صبحانه یا ارده مصرف شود. شیره توت برای کاهش استرس و افزایش قوای جنسی توصیه می شود. همچنین سر شار از ویتامین A بوده و باعث افزایش و تقویت بینایی می شود. این شیره برای درمان کم خونی و فقرآهن توصیه می شود. می توان با ترکیب سه شیره یعنی شیره توت و انگور و خرما، مقدار آهن بدن کودکان را به راحتی تامین نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیره توت سفید در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیره توت سفید
توت سفید یا قرمز۱ کیلو گرم
آب۴ لیوان

طرز تهیه شیره توت سفید

مرحله اول

برای تهیه این شیره خوشمزه، ابتدا توت سفید را پاک می کنیم و در حدی که خاک آن گرفته شود، می شوییم. توت ها را نباید زیاد شست وگرنه مزه آن از بین می رود و توت مزه آب می گیرد. وقتی که توت ها شسته شد درون یک آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود.

مرحله دوم

توت ها را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. حدود ۳ تا ۴ لیوان آب به آن اضافه کرده و می گذاریم با حرارت زیاد بجوشد. وقتی که آب توت ها جوشید، شعله را کم می کنیم و زمان می دهیم تا توت ها پخته و له شود.

مرحله سوم

تقریبا بین ۱ تا یک و نیم ساعت زمان لازم است تا توت ها کامل پخته شود. در این بازه زمانی، کف روی آن را با قاشق می گیریم. وقتی توت ها پخته و له شد، آن را درون یک توری فلزی یا صافی فلزی می ریزیم و با گوشت کوب آن را له می کنیم تا آّب آن کامل خالی شود.

مرحله چهارم

سپس آب خارج شده را با دستمال تنظیف صاف کرده و درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم بجوشد و غلیظ شود. کف روی آن را مدام می گیریم. بعد از حدود ۱ ساعت که جوشید و شیره غلیظ شد، آن را از روی حرارت برداشته و داخل شیشه یا ظرف مورد نظر می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.