طرز تهیه ارده خانگی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی اردکان

طرز تهیه ارده

طرز تهیه ارده ترکی شکلاتی کارخانه ای بروجرد کنجد اردکان xvc jidi hvni

ارده یکی از انواع خوراکی های بین المللی است که در میان ایرانیان و کشورهای عربی از محبوبیت بالایی برخوردار است. ارده علاوه بر اینکه می توانید به عنوان یک صبحانه مقوی مصرف شود، در تهیه انواع غذاها و دسرها نیز استفاده می شود. شناخته شده ترین خوراکی که با ارده تهیه می شود حلوا ارده نام دارد که معمولا برای صبحانه تهیه می شود. از ارده در آشپزی عربی هم نیز استفاده می شود که مهم ترین غذاهایی که با ارده تهیه می شوند بابا غنوش و حمص هستند، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ارده
کنجد1 پیمانه
روغن کنجد یا روغن مایع2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه ارده

مرحله اول

برای تهیه ارده خانگی خوشمزه اولین نکته تهیه کنجد مناسب است، زیرا از هر کنجدی نمی توان برای تهیه ارده استفاده کرد. در زمان خرید حتما از فروشنده کنجد مخصوص ارده یا همان کنجد پوست کنده درخواست کنید.

مرحله دوم

در این مرحله کنجد را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت 5 تا 7 دقیقه به آرامی کنجد را تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی کنجد به طور کامل گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله کنجد بو داده را داخل آسیاب می ریزیم و اجازه می دهیم تا به حالت پودر در بیاید و بعد آسیاب را خاموش می کنیم و به کنجد روغن مایع یا روغن کنجد اضافه می کنیم ( روغن کنجد بهتر است)

مرحله چهارم

حالا با قاشق پودر کنجد و روغن کنجد را زیر و رو می کنیم تا پودر کنجد در حین آسیاب شدن به مرور زمان روان تر شود. سپس مجددا آسیاب را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا پودر کنجد بیشتر آسیاب شود و حالت خمیری بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله آسیاب را خاموش می کنیم و با قاشق آن را زیر و رو می کنیم و دوباره آسیاب را روشن می کنیم تا کنجد روان و شل شود. هر چند دقیقه یکبار آسیاب را خاموش می کنیم تا استراحت کند و به دستگاه فشار وارد نشود.

مرحله ششم

سپس مجددا روشن می کنیم تا کنجد روان و یکدست شود. پس از اینکه کنجد کاملا شل و و روان شد ارده ما آماده شده است آن را در کاسه ای می ریزیم و با انواع شیرینی جات مانند شیره خرما یا شیره انگور مخلوط می کنیم و نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.